Airbox eller mediatek

Airbox eller mediatek

Innleggav arvola » tor 08.11.2007 15:10

Vi skal investere i nytt utstyr til en lokal-tv. Vi skal over på filbasert arbeidsflyt med automatisert sending. Vi har to journalister og en produsent, i tillegg til stringere. Vi sender med den tradisjonelle TV Norge-løsningen; med 30 min x 3. Neste høst er vi over på Riks-TV. Jeg har snakket med enkelte aktører i bransjen, og det virker som at Airbox er en ok løsning, mens at Mediateket sin er bedre. Er det noen som har synspunkter på hva en liten tv-stasjon bør velge.
medlem i 197 måneder
 

Re: Airbox eller mediatek

Innleggav eppel » man 06.10.2008 13:35

Hei!
Vi i TVFollo gikk for Airbox. Er sånn passe fornøyd med den etter litt startproblemer. Er kanskje litt for enkel... Signalene ut er SDI. Vi sender 24 timer i døgnet. Vet at A-Pressen forkastet Airbox.. Mediatek har jeg ikke vært borte i.
medlem i 237 måneder
 

Re: Airbox eller mediatek

Innleggav spedstad » man 06.10.2008 21:19

Har ikke vært borti Mediatek og det er en stund siden jeg var borte i Airbox nå, men synes den var fin og enkel å bruke.
Problemet lå den gang i at den var litt småbuggy, som at man kunne risikere at VBene byttet litt plass og sånn hvis du prøvde å legge til filer samtidig som man avviklet en sending. Vi satt opp sendinga i ListBox på forhånd, så er ikke sikker på om det var noe problem når man jobba "offline" men vil uansett tippe at det er noe de har fikset opp i nå, siden det er tre år siden jeg drev med dette. Husker jeg likte små detaljer som at man kunne legge inn forskjellige bugs (feks en vanlig logo, og en repriselogo), og enkelt veksle mellom disse. Og at GPI/O faktisk funka....

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]