Ny redigeringsmaskin!

Ny redigeringsmaskin!

Innleggav henrikd » man 23.07.2007 13:13

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny redigeringsmaskin. Men siden jeg ikke er helt oppdatert på hardwarefronten innen videoredigering på pc, så trenger jeg litt hjelp.

Maskinen må være en bærbar PC med tv-ut og selvfølgelig firewire og trådløs nettverkstilkobling. Den må takle Avid Xpress pro og Adobe AfterEffects.

Akkurat nå har jeg satt et tak på 20 000,- men vi får se..
Jeg kommer til å jobbe med alt fra små reportasjesnutter til større flerkamera-prosjekter type konserter/forestillinger :-)

Noen tips?

Henrik
medlem i 208 måneder
 

Innleggav THB FILM » man 23.07.2007 17:42

Bærbar Mac, mener du vel.! Pc verden, den er et anet sted den.! :-)

THB FILM
medlem i 202 måneder
 

Innleggav henrikd » man 23.07.2007 19:17

næ..

Har ikke noe imot Mac. Mac med Final Cut Pro er gode greier, men jeg vil ha PC :-p
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gunleik » man 23.07.2007 21:32

Og det er ingen grunn til å jage bort PC folk herfra!

Når det er sagt... Tilsvarende MacBookPro burde gjøre susen. Du kunne jo til og med kjøpe en MBP med 2GB ram og evt 1080 skjerm, om du går 17" kjører XP som bare juling.


Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav THB FILM » man 23.07.2007 23:28

Ikke meningen og jage bort pc brukere da.!! Jeg mente at pc og Mac brukere lever i hver sin lille verden.! :-) Pc er bare noe mere ustabilt.!

THB FILM
medlem i 202 måneder
 

Innleggav henrikd » tir 24.07.2007 2:24

ikke la tråden min bikke over til å bli en Mac vs. PC / OSX vs. Windows vs. linux-tråd da :P ;)
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gunleik » tir 24.07.2007 9:21

Var ikke meningen.

Ser bare at Apples laptop'ene kommer svært godt ut på pris/ytelse som windows-maskiner i PC magasiner.

Santarosa chipset med opptill 3 gb RAM og 1920x1080 skjerm for den høyest spec'ede.

Er 20k med eller uten mva?

mvh:
Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tir 24.07.2007 12:37

Jeg ville også anbefalt mac, men siden det er PC du skal ha, så hva med f.eks. Alienware? Som f.eks. denne arbeidshesten :-)

* AMD Turion™ 64 Mobile Processor (800MHz FSB, 1MB L2 Cache)
* Nvidia Mobile nForce 4 SLI Chipset
* Starting at 1GB and up to 2GB of DDR SDRAM at 400MHz
* 2 dedicated SO-DIMM slots for Dual-Channel DDR Memory

Graphics & Video

* Dual Graphics Cards
512MB Nvidia GeForce Go 7950 GTX
SLI ENABLED NVIDIA SLI and GeForce Graphics
* Connectivity
o Video out: One DVI Connector
o TV out: One S-Video out connector

Storage
Hard Drive

* Single Hard Drive
o 5400 RPM – Up to 250GB SATA with NCQ
o 7200 RPM - Up to 200GB SATA with NCQ
* Dual Hard Drives in Raid 0
o 5400 RPM - Up to 500GB (2 X 250GB)
o 7200 RPM - Up to 400GB (2 X 200GB)
* Optical Drive
o 8x Dual Layer DVD±RW / 24x CD-RW

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Christian m » tir 24.07.2007 20:10

Amd fungerer ikke med Avid, punktum finale...eller dvs noen unntak, men er som å spille lotto.

Bærbar eller stasjonær?

Jeg bruker Avid og redigerer på en HP XW8400(sertifisert av avid) og på reise en HP Nx8220, ikke sertifisert, men fungerer om du forandrer noen settings i Avid med bla. videooverlegg.

Skulle jeg kjøpt maskin til Avid og stolt på at den fungerer, samt ikke har tid eller ork/penger til å prøve/feile med hardware er det sertifiserte maskiner gjelder. De koster litt mer enn selvbygg, men, du får virkelig inn med tskje hvorfor Avid fremdeles er størst....
Evnt så bør dette følges:
http://avid.com/products/xpresspro/specs.asp

Stasjonært er ikke valgene veldig mange akkurat nå, dell og hp har begge to modeller som er relativt nye. Bærbart har man derimot kun de "gamle", og ikke de nye santarosa maskinene som er sertifisert, forhåpentligvis forandres det snart.
medlem i 204 måneder
 

Innleggav henrikd » ons 25.07.2007 15:09

Christian m skrev:Skulle jeg kjøpt maskin til Avid og stolt på at den fungerer, samt ikke har tid eller ork/penger til å prøve/feile med hardware er det sertifiserte maskiner gjelder. De koster litt mer enn selvbygg, men, du får virkelig inn med tskje hvorfor Avid fremdeles er størst....
Evnt så bør dette følges:
http://avid.com/products/xpresspro/specs.asp


Har sett litt på Dells Precision M90. Denne lå i lista over "qualified notebooks"
medlem i 208 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]