FCP kan ikke åpnes

FCP kan ikke åpnes

Innleggav Frøken Film » fre 11.05.2007 15:29

Hva har jeg gjort??

Jeg jobber med FCP og fant ut at jeg tok opp all plassen på HD min ved å ha "scratch disken" der. Derfor lot jeg scratchdisken være eksterndisken min som er stor og noenlunde tom. Dette gikk fint. Men så ville jeg frigjøre litt plass på HD min. Derfor kopierte jeg "final cut pro documents" som lå under Dokumenter mappa mi og la den over på eksterndisken. Denne var det jo over femti GB i.

Når jeg nå prøver å starte FCP så starter den ikke!! Ingen feilmelding, bare at programmet ikke starter. Jeg får opp lisensavtalegreier, sier "registrer later" og der stopper det. Ingenting skjer.

Hva har jeg gjort??

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 11.05.2007 15:50

Åpne programmet Konsoll, som finnes i /Programmer/Verktøy/. Trykk på knappen øverst i venstre hjørnet av Konsoll-vinduet, slik at du får frem alle logger. Sjekk hva som dukker opp i console.log og system.log hver gang du prøver å åpne FCP.

Har du prøvd å kaste innstillingene til FCP? Det kan veldig enkelt gjøres med følgende program: http://video1.no/node/43

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Frøken Film » man 14.05.2007 8:32

Det skjer absolutt ingenting på Konsoll når jeg åpner FCP. Jeg kommer til "registration information" der jeg velger "register later". Deretter får jeg opp boksen der det står hvem som eier FCP osv. Det som kommer rett før jeg vanligvis får opp browser etc. Men det skjer ingenting.

Forandringene jeg har gjort er:
Forandret scratchdisk til en ekstern disk (flyttet da mappene som var tidligere scratch disk til den eksterne disken)

Etter dette får jeg ikke startet FCP. Jeg prøvde så å flytte mappene tilbake igjen, men da hadde jeg ikke plass (?)

Wææææ =-O

Skal prøve å "kaste" i morgen!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Frøken Film » tir 15.05.2007 7:23

Håper du får godt betalt for å komme med rådene dine!

Tusen takk - nok en gang! :-D

(Du må snart legge ut adressen din så blomsterbudet kan finne veien...)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron