p2 hjelp

p2 hjelp

Innleggav nastercoff » ons 14.03.2007 3:28

Trenger litt hjelp med det p2 opplegget, gunleik har sikkert peiling på dette. Kjøpte meg nettopp HVX200 og har vært ute og fylt opp et p2 kort....hvordan går jeg frem for å få gjort dette om til brukbare filer (les: .avi .mpg eller no sånt)? Jeg kopierte filene over til en ekstern harddisk og får ikke sett det jeg har filma på dataskjermen...

Og et annet spørsmål, angående framerates...trodde jeg hadde stilt inn kameraet riktig, satt på 50fps og 720 25P men når det jeg har filma med disse innstillingene spilles av på kameraet går alt i vanlig fart. Må jeg lese litt grundigere i manualen eller er ting gjort riktig?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav gunleik » ons 14.03.2007 10:08

Vi får se -;)

1.
Fra formatforslagene dine, ser det ut til at du er på en Windows maskin?

D'ække jeg, men da skulle dette lille programmet som fulgte med HVX'en funke fint:
https://sec.panasonic.biz/sav/sec-cgi-b ... ?mylang=EN

Jeg ser folk bruke både Vegas, AVID og Premiere for å redigere, men hvordan de log'er eller i hvilket format de tar inn tingene er jeg ikke sikker.

Skal du bruke DVCPRO HD, trenger du (AFAIK) Raylight for å redigere Native, ettersom denne codec'en ikke er native på PC...

2.

720p 50 -;)
Det er igrunnen akkurat det. Et smart lite format som ingenting pr i dag støtter.

Men det er artig å skyte i. I FCP åpner jeg fila i cinematools og velger conform to 25 (eller en hvilken som helst annen fps). Fordelen med denne måten å skyte overcrank, er at du får med lyden. MEN 720p50 er ikke egentlig en overcrank innstilling, det er den standarden EBU tror de vil vise HDTV i først, men det er ingen som støtter dette fullt ut i en NLE enda.


Du må skytte 720 25pn og sette framerate til 50 for å lage automatisk slo-mo.


Håper dette hjalp og lykke til!

mvh:
Gunleik
Sist endret av gunleik den ons 14.03.2007 11:04, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav nastercoff » ons 14.03.2007 10:59

Jess! Det hjalp vettu!

Windows for penga mine ja...bruker Vegas og håper jeg kan fortsette med det selv om det virker ca umulig akkurat nå. Leste litt på dvxuser om de raylight greiene, får prøve ut det.

Jeg har ikke tatt meg råd til mer enn en p2 brikke i første omgang, så jeg filmer mest på tape, men kjører på med DVCPRO HD\50 når jeg føler det er på sin plass...

Er det forresten 720 25pn du mener?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav gunleik » ons 14.03.2007 11:03

Jepps. My bad.
Bra det funker.

Forsiktig med DVCPRO HD, det er ganske avhengighetsskapende.
Skyter bare 1080 selv...

Med DV-Rack HD kan du skyte enkelt og billig til en hvilken som helst laptop.
http://digitalcontentproducer.com/field ... e_dv_rack/

Når det er sagt, kjøpte jeg meg fort en FS-100

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]