Fordeler og ulemper med P2-basert arbeidsflyt

Fordeler og ulemper med P2-basert arbeidsflyt

Innleggav thomasb » lør 03.03.2007 13:41

Den 26. januar hadde Editors' Lounge besøk av Panasonic. De snakket om nåværende og kommende P2-produkter — AG-HVX200, AG-HPX500, og det kommende AJ-HPX3000. Videre snakket de om hvordan arbeide med en P2-basert arbeidsflyt. Studio Daily har lagt ut to videoer av arrangementet. Den første videoen er Panasonics presentasjon, mens den andre inneholder par av publikums reaksjoner og tanker rundt P2. Hva mener du om P2 og lignende digitale arbeidsflyter? Er P2 som botox? :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav gunleik » tir 06.03.2007 1:46

P2 er et første skritt.

Mye er bra, en del virker lite gjennomtenkt.

Om du kan cashe ut for 3 8GB P2 kort og kan ha en P2 logger med deg på sett til enhver tid, funker det ganske optimalt.
Veldig stabilt og tåler juling på en måte man knapt kunne tro.

P2 kortene er ikke det dyreste ved denne løsningen...

FCP støtter ikke mxf uten konvertering.
Fordel: Du tar alltid backup

Ulempe:
Når du allerede er it-basert, ønsker du selv å velge når du tar backup.

Den andre catch'en med P2 på Mac er at MacOSX og/eller FCP kan finne på å gjøre odde ting når du importerer. I løpet av ca 8-10 TB med P2 data siste år, har jeg sett dette noen veldig få ganger. Likevel uholdbart.

Jeg har endt opp med FS-100, som er behagelig, men har noen catch'er.

Først og fremst Firewire koblingen. Den er ikke ment for denne typen bruk.
Så langt har jeg ikke hatt problemer, men jeg antar dette er fordi jeg hele tiden har forventet dem...

Cineporter ser ut til å bli et mye mer robust produkt og oppfører seg på alle måter som et P2 kort
... men de sliter med å få den ut av døren.

P2 kortene kan i prinsippet lages av hvem som helst og ettersom SD-minne har blitt raskere og billigere, antar jeg at noen snart ser denne muligheten.

Drømmeløsningen er et "container-kort" der man selv kan bytte ut de RAIDede SD kortene etter behov.

Red ser ut til å ha tenkt hakket lenger mht pris/ytelse, og jeg er veldig spent på å teste det ut med noen RedFlash/RedDrive løsninger.

Prisene her er helt annerledes (stipulert)
1000$ for både flash (32GB) og Drive (320GB) løsningene.
DVS at du får fint 1 flash og to drives for prisen av 1 Firestore-100...

Og mye mer opptakstid.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Govva » tir 06.03.2007 9:41

Er det kanskje så at man bør vente med å investere i et p2 kamera til det er mere utviklet, og kortene billigere?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav gunleik » tir 06.03.2007 22:43

Det ville forretningsmessig vært riktig av meg å svare:
Ja!

Vent så lenge du kan!

-;)

Om du ser på pris/ytelse vs hazzle og du faktisk har jobber, er P2 en nobrainer pr i dag.

Løp og kjøp (men ikke ta jobbene mine!)

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Govva » tir 06.03.2007 23:25

Skuler litt på AG-HPX500, men har tid til april til å studere om pengeboka tåler dette, men den ser jo veldig fristandes ut. Ikke va prisen så ille heller

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav gunleik » ons 07.03.2007 0:25

Tror det blir et veldig fint kamera.

Sitter og veksler mellom å tenke på det og en HVX til (i tillegg til Red'en, men den får nok kasnkje et litt annet bruksområde)

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron