Konvertering fra SDI til Firewire

Konvertering fra SDI til Firewire

Innleggav FroCam » tir 30.01.2007 0:24

Prøver å finne ut om det er noen enkle/rimelige løsninger for å overført opptak fra DVCPRO 50 taperecorder som kun har SDI utgang og ikke Firewire, til en Mac.
Ser at det er løsninger til rundt 2000 $ (bl.a Miranda DV-Bridge+) men jeg trenger ikke nødvendigvis så god kvalitet. Hadde tenkt å bruke Final Cut Pro til å sjekke materiale og logge (dvs. skrive ned dialogen).
Noen forslag?
medlem i 206 måneder
 

Innleggav wbmac » tir 30.01.2007 14:44

Har du sjekket BlackMagic sine produkter?

Jeg tror bl.a. Video4 selger disse.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav FroCam » tir 30.01.2007 19:52

DeckLink løsningen hadde vært midt blinken dersom jeg hadde hatt en Mac Pro. Dessverre har jeg en iMac (glemte å nevne det over) hvor jeg er avhengig av å bruke firewire inngangen.
Uansett var dette interessante produkter med gode priser. Kanskje aktuelt ved en senere anledning. Takk for linken.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav wbmac » tir 30.01.2007 21:54

Nei, du får nok et problem med antall mulige løsninger med en iMac... :-(

Når det gjelder linken vet jeg ikke helt hva som foregår...

I mitt innlegg skrev jeg bare navnet, så er det et eller annet som har gjort dette om til også å være en link O:-)
medlem i 224 måneder
 

Innleggav CP » tor 01.02.2007 10:12

Hadde du hatt en Mac med kortplasser hadde helt klart et BlackMagic kort vært løsningen (f.ex: http://tinyurl.com/yqaslq )
Du kan bruke en Canopus ADVC-110 ( http://tinyurl.com/2b28eb )
Denne kobler du på en av DVCPRO50 spillerens analogutganger (composit eller s-video).
Du vil ikke få med tidskode på denne måten, men kan på nyere spillere sette den analoge monitor utgangen til å ha tidskode i bildet.
medlem i 208 måneder
 

Hva med Aja iO?

Innleggav steinarb » fre 02.02.2007 19:51

Hva med Aja iO? Den har jo firewire breakout til alle analoge og digitale formater? 10 bit og greier. Jeg testet en for mange år siden, men da var det ganske crappy firmware siden den egentlig var en prototype tror jeg. Produktet eksisterer nå ennå, så de har sikkert fiksa de tingene som ikke funker. 422 control burde funke fra den også...
Jeg skal oppgradere firmwaren på min boks og se om den funker greit...

Ellers har jeg brukt SD-Connect fra Convergent Design mye. Men mest fordi den er fin å bruke som firewire video IO til ProTools systemer som ikke har flere kortplasser igjen. Nå finnes jo Mojo (men den stjeler voicer) og VCube SE som gode alternativer til Virtual VTR, men det er et annet behov. SD-Connecten derimot kan også fungere for deg.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav FroCam » lør 03.02.2007 0:05

Jeg har valgt en løsning som fungerer (dog ikke helt optimalt i forhold til tidsbruk). Fikk idéen etter forslaget fra CP om å bruke en av de analoge utgangene på DVCPRO50 spilleren med tidskode. Fant instillingene for overlay med timecode og kjører dette inn på et vanlig DV kamera og deretter inn på Mac'en. Dette er godt nok til formålet (sjekke og logge dialog). Takker for alle gode forslag.
medlem i 206 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]