DigiBeta recorder

DigiBeta recorder

Innleggav AlexJoyce » man 22.01.2007 16:31

Vi ønsker å kjøpe en pent brukt DigiBeta recorder. Hvis noen her har planer om å selge en så vil vi gjerne ta en titt på den.
Send en mail til alexander@groundglass.no eller ring 95 86 11 05.
medlem i 197 måneder
 

Innleggav filmnongrata » man 22.01.2007 17:00

tror kanskje 24/7 i oslo kan være interessert i å selge en uten at jeg kan si det sikkert. Forhørte meg selv, virket litt som om de var hypp på å bli kvitt en av dem

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav gunleik » man 22.01.2007 18:00

OT: Er det en kinetta du bruker som avatar?

-;)

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Arriflex D20

Innleggav AlexJoyce » man 22.01.2007 18:14

Arriflex D20
medlem i 197 måneder
 

Innleggav gunleik » man 22.01.2007 19:57

OOPS, sorry.

Dumt av meg egentlig:
http://www.kinetta.com/home.php


Skyter du HDCAM SR eller HDCAM?
Hva bruker du til å redigere?

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Arriflex D20

Innleggav AlexJoyce » man 22.01.2007 20:04

Du det kameraet er ikke tilgjengelig i Norge enda. Det er bare ARRI Rental i Berlin/Munchen og i London som har den her i Europa. Den er ikke til å få kjøpt og ARRI har ikke til min viten gitt noe uttrykk for at den skal komme i salg, men jeg vet at det skal komme en ny utgave av den og det er mulig ARRI har brukt denne utgaven for å få testet den ut i felten og at neste utgave vil bli til salgs. Isåfall så er det godt mulig det vil bli erstatteren for vårt F900.
Vi jobber i HDCAM pr idag siden F900/HDCAM kun er 4:2:2, men med det kameraet på set er det klart man velger HDCAM SR siden det er 4:4:4.
medlem i 197 måneder
 

Innleggav gunleik » man 22.01.2007 20:15

Tenkte nok mest på kameraet på nettsidene dine, ja -;)

Vet at D20'en ikke er noen butikkvare.

Fornøyd med 900'en?

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav AlexJoyce » man 22.01.2007 20:26

Det er godt kamera. Har ikke gitt oss noen problemer så langt.
For det vi bruker det til så er det optimalt. Så nærme 16/35 man kommer innen video verden pr idag og HDCAM er et solid format.
Vi har redigert på Sony XPRI frem til idag, men vi har nå også bestilt en Mac Pro med Final Cut, så det blir interessant å se hvordan det går.
Det fremkommer ikke særlig mye fra den siden desverre. Den ble aldri ferdig engang før den ble forlatt, så jeg håper vi kan få gjort den ferdig en dag.
Vi holder på å flytte inn i nye lokaler og vi er to firmaer som slår oss sammen med nytt navn og profil.
Kan legge inn en post her når alt det er klart med litt info om vårt studio og post fasiliteter.
medlem i 197 måneder
 

F900

Innleggav steinarb » tir 23.01.2007 0:50

Hva bruker du til å ta opp med siden du får 4:2:2 ut av 900'en?

Hvis du har lyst på en XPRI til, kan jeg tipse om en brukt HD Multicam XPRI med full effektpakke som selges billig. XPRIene kan gå på XSAN vet du, så da kan man gjøre artige ting. XPRI er forresten den eneste NLE som gjør HDCAM native (uten oppsampling, subsampling eller noe tull).

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav AlexJoyce » tir 23.01.2007 1:08

Vel til tape er den 1440x1080 3:1:1, men over HD-SDI er det full 1920x1080 4:2:2.
Ja Sony har vel ikke gitt slipp på HDCAM codec'en deres enda, så andre kan få dra nytte av den.

Ja jeg har pratet med andre om dette med Xpri og XSan og hvis vi skal gradvis forsøke å gå i retningen av en Final Cut basert workflow, så er det knotete å begynne å slenge en Xpri inn i miksen siden den samarbeider dårlig med Final Cut's filbaserte system. Det er ivertfall slik jeg har forstått det.
Har jobbet både Uncompressed og i HDCAM med Xpri og det er et godt system i den forstand, men man føler at man kanskje er på et litt isolert system. Det er liksom mye enklere å slenge inn en post på Creative Cow eller LAFCP gruppen og få svar nesten umiddelbart på spørsmål.
medlem i 197 måneder
 

jaha?

Innleggav devo » tor 25.01.2007 1:27

Skryter ikke Final Cut Pro av å ha "lossless" native HD redigering? dvs at bare ting som må endre bildet blir rekomprimert? (alt anna enn direkteovergang mellom to klipp)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gunleik » tor 25.01.2007 14:50

Jo, da - men HDCAM er ikke det, derimot en lukket Sony Codec - i likhet med digibeta.

Av og til tenker jeg at det er smart av Sony, slik at folk tvinges til å poste ukomprimert og filene tåler mer juling i motsetning til Panasonics dvcpro-hd filosofi...

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

3:1:1 og 4:2:2

Innleggav steinarb » fre 02.02.2007 20:30

Jeg har gjort endel tester med HDCAM SR (10-bit 4:2:2) opptak ut av HD-SDI utgangen på 750P kameraet, og sammenlignet med HDCAM opptaket. Riktignok har HDCAM SR opptaket masse oppløsning, merkbart både horisontalt og på chromaen, men det kamerahodet på 750en er IKKE veldig godt. Sånn sett er vel 900en MYE bedre tenker jeg.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]