LaCie eller MyBook Ekstern HD for OS X?

LaCie eller MyBook Ekstern HD for OS X?

Innleggav devotio » man 25.12.2006 1:02

Skal kjøpe en ekstern hardisk jeg skal bruke som mens jeg redigerer. Jeg har sett på LaCie og MyBook diskene. LaCie er en del dyrere enn MyBook, er den verdt det? Er FW800 en stor fordel når jeg redigerer, eller bør jeg klare meg med FW400? Disken jeg er på utkikk etter bør være minimum 250GB (Helst omtrent 300GB). At den er mulig å flytte på er ikke utrolig viktig, men absolutt en faktor dersom den er uflyttbar!

Takk for innspill!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav goggo » man 25.12.2006 21:36

Har ikkje noko erfaring med LaCie diskane, men har sjølv ein MyBook disk og har 2 kompisar som har akuratt samme som meg, (MyBook Premium 320GB, FW400). Har brukt fleire av dei til å redigere med og eg synst dei fungere strålandes, har ikkje hatt noko problem med dei. Har vel og merke berre brukt dei opp mot Windows og AVID, men funka heilt fint for meg, så vil ambefale dei ;)
medlem i 208 måneder
 

Innleggav r_gangstad » tir 26.12.2006 1:08

Har begge diskene, begge funker utmerket.

LaCien har en litt annen byggkvalitet, den har en case i metall og virker mer solid enn MyBooken som har en plastikkcase (noe som forsåvidt gjør MyBooken en del lettere å bære på). Men egentlig er det hipp som happ sånn bruksmessig. føler kanskje at LaCien støyer litt mer, det er bare småpirk da...uansett, begge er flotte disker (kjøpte en MyBook Pro 500gig på komplett til 2300 just nu, god deal) :-D

Når det gjelder FireWire 800, så er jo overføringshastigheten kjappere da...og det er jo ikke å forakte ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav devotio » tir 26.12.2006 1:22

Siden MyBooken da er billigere tror jeg at jeg går for den. Dessuten er den jo lettere å bære på. Går nok for den samme som deg, r_gangstad.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 01.01.2007 19:44

Pappa har kjøpt MyBook Pro 500GB og den er helt lydløs.
Absolutt en disk jeg ville kjøpt om jeg trengte den.
Ang. utseende ser den verken jalla jalla eller spinkel ut.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav devotio » tir 02.01.2007 0:06

Jeg kjøpte My Book Pro 500GB. Kjempefornøyd foreløpig. Dessuten ser den utrolig fin ut ved siden av PowerBooken min... (også er den langt i fra så tung som LaCie disken)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Eksterne harddisker

Innleggav frontpage » ons 24.01.2007 1:04

Har akkurat returnert en La Cie disk til Apple Store, komplett ubrukelig. Har overført 560GB videoklipp, bare for å finne ut at disken nekter å vise seg på skrivebordet, disc utility vil ikke reparere disken, alt ødelagt. Har to La Cie disker, begge er utilregnelige..
medlem i 202 måneder
 

Innleggav gunleik » ons 24.01.2007 2:20

Har i det siste begynt å kjøpe inn disse

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325018
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323364
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323092

som jeg bare fyller med SATA disker, f.eks:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327715

Funker bra for DVCPRO HD og ukomprimert SD

Du får kjøpt sleder billig, og behøver ikke å forholde deg til like mange bokser.

LaCie ser ut til å ha et ganske skrukkete rykte...

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav devotio » ons 24.01.2007 11:36

Jeg har hørt bare positive ting om LaCie og det var derfor jeg var utrolig i tvil om hvilken HD jeg skulle velge. MyBooken har bedre spesifikasjoner men har ikke vært i markedet like lenge.

Du må nok ha truffet feil folk ang. LaCie. Første jeg har hørt som har noe negativt å si om diskene...

Har nå brukt MyBook Pro en stundt og er utrolig fornøyd, dessuten ser den utrolig lekker ut ved siden av PBen :D

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav wbmac » ons 24.01.2007 11:44

gunleik;

Ser at de 2 største modellene du referer til har SATA grensesnitt.

Jeg ble plutselig "svar skyldig";

Man trenger vel et eget SATA-kort for å koble disse til Mac´en, eller? :-[

Hva er ditt oppsett?

Har en G5 Quad som har PCIe... :-!
medlem i 225 måneder
 

Innleggav gunleik » ons 24.01.2007 13:04

En av hver av dem er eSATA og FW-800

Bruker RocketRAID. Visstnok ikke anbefalt, men har da humpet og gått her i ett og et halvt år.

Med portmultiplikatorer burde det gå an å sette på 24 disker på kortet (alle porter x 3.

Har ikke prøvd.

Kjøpte et PC kabinett med nok power og en gjeng med vifter, borra opp G5'en og trakk kabel gjennom -;)

Begynner å lengte etter en ordentlig server/san/raid greie.



Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]