Final Cut Pro HDCAM løsning

Final Cut Pro HDCAM løsning

Innleggav AlexJoyce » ons 15.11.2006 15:10

Trenger noen innspill fra noen som har erfaring med en løsning av denne typen eller noe lignende.

FCP på en Mac Pro med 4GB minne, Deck Link HD Pro 4:4:4 og Huge Systems MediaVault 320R eller MediaVault 4440 og Apple FibreChannel kort.
Skal brukes mot en Sony HDWM-2000 deck.

Hvor stabilt fungerer det og hvordan oppfører den seg ytelsesmessig når man begynner å jobbe med 1-2 timer med footage?
Hvordan sammenligner den seg med fks en Sony Xpri eller Avid Symphony/Composer?
Maskinen blir både til offline og online bruk.

Også hvis noen har noe erfaring med HDLink'en til Blackmagic så setter jeg pris på det.
Sist endret av AlexJoyce den ons 15.11.2006 16:51, endret 2 ganger.
medlem i 197 måneder
 

Innleggav TigerOla » ons 15.11.2006 15:34

Jeg skal ikke uttale meg med tanke på utstyret du har, hvilket mesteparten er ting jeg ikke en gang har hørt om.

Men på en helt straight Mac Pro 1GB RAM, har jeg slengt inn 250+320GB harddisker, og har i disse dager klipt sammen et teaterstykke på til sammen 1t 40min - råmateriellet var en ferdig miks fra bildemikser på stedet, samt to taper på to kamera for innklipp der ting gikk skeis - det fungerte som en drøm - ingen krasj eller noe.


På den annen side, kanskje ting er mer stabilt når man ikke kobler til alt mulig annet utstyr..

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

RAID Disker

Innleggav AlexJoyce » ons 15.11.2006 17:02

Kommer til å trenge mellom 1,5 til 2 TB for første delen av dette prosjektet. Diskene må kunne holde en sustained data rate på over 130MB/s(1040mbps), men jeg mener det burde ligge et godt stykke over dette og.
MediaVault 320R i RAID0 skal klare 195MB/s(1560mbps) ifølge Blackmagic Disk Speed utility, men spørsmålet er om det er nok når man begynner å jobbe i layers og med effekter.
medlem i 197 måneder
 


Returner til Arbeidsflyt / infrastruktur



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron