Olympus E-PL1

Olympus E-PL1

Innleggav Positiv » tor 18.10.2012 21:16

Hei.

Har kjøpt meg et kamera, som er nevnt over. Og jeg lurte på om det er noen som kan svare meg på hva det betyr, når det kommer opp et blinkende ikon oppe på høyere side av skjermen på kameraet, som heter skriveindikator, når jeg filmer.

En annen ting er at jeg kun kan filme opp til 8 minutter, før kameraet automatisk slutter og filme. Så hvordan kan jeg justere på kameraet, slik at jeg kan filme, frem til jeg selv ønsker og avbryte.

Satt pris på en tilbakemelling. :-)


Mvh
Bent
medlem i 137 måneder
 

Re: Olympus E-PL1

Innleggav Forth » lør 20.10.2012 0:41

svarer her også siden du har laget to tråder på det samme.

Har ikke dette kameraet, Men er nok mest sannsynelig at ikonet viser at det blir skrevet til minnekortet, noe som skjer kontinuerlig mens du filmer. det som tas opp må tross alt lagres et sted, mao på minnekortet.

At filmingen stopper etter 8 minutter høres ut som du fyller minnekortet.
har du et lite minnekort, type 2,4 eller 8 GB skal det ikke mange minuttene med feks 1080p HD video til før kortet er fullt.

Om ikke det er tilfellet og du vet du har plass til lengre filmer på kortet er det nok en software innstilling på kameraet ditt som setter en slik begrensning.

Som sagt så har jeg personlig ikke dette kameraet, men ønsker du et definitivt svar finner du nok informasjon om begge deler i brukermanualen til kameraet ditt.
Brukermanualer på kameraer er faktisk noe du burde lese

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere