Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Andyy » ons 08.06.2011 20:27

Hei
Lånte et Panasonic (3CCD) kamera i helgen når jeg skulle filme noe. Filmen ligger på på DV-tape, og jeg får ikke lagt de over på macen slik at jeg kan redigere det. Noen som vet hvordan jeg gjør det?
Kameraet dukker ikke opp noen plasser, og ikke i Image Capture heller. Kan noen gi meg en beskrivelse på hvordan jeg gjør det? :P

På siden står det også USB 2.0 DV data streaming, noe jeg regner med betyr at jeg kan legge det over på data. Bruker vanlig usb (http://www.meditronik.com.pl/doc/mini/u ... =canon.jpg) men det er også mulig for en DVkabel (http://i.ylmart.com/IUUALF_1_image.jpg).

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Andyy » tir 28.06.2011 18:37

Ingen som vet hvordan det gjøres?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Johnetta Laue » lør 23.07.2011 11:00

Jeg ønsker å vite svaret, som kan svare på det?
medlem i 152 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Talle » tir 26.07.2011 11:08

Jeg vil tro at du IKKE får overført video via USB på dette kameraet (selv om vedkommende ikke skriver ett ord om hvilket kamera det er). Men at problemet løser seg automatisk så fort man kobler det til via firewire.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Andyy » tir 26.07.2011 17:07

Gikk på elkjøp hvor de sa jeg måtte ha firewire. Etter en haug med forkjellige ledninger som ikke passer til mac, fikk jeg tak i noen med firewire 400. Dette funket ikke, og dermed ligger filmen enda inne på kameraet uten at jeg får gjort noe med det.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Talle » tir 26.07.2011 22:22

Ledninger som ikke passer til mac ??!? Firewire kontakter er HELT like enten det er snakk om mac eller PC, det er ingen separat standard.

Du må ha FW, og du må ha en helt standard kabel.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Andyy » tir 26.07.2011 23:32

Joda, jeg fikk firewire og fyren på elkjøp var bombesikker på at den passet til mac, selv når jeg kom tilbake og sa at den ikke funket. Fikk først en helt vanlig ordinær firewire (400), denne passet ikke, så jeg fikk byttet den i en som var laget av apple (som også skulle funke). Ingen av disse passet, og jeg gikk hjem og googlet litt. Fant da ut at jeg måtte ha FireWire 800, noe de ikke hadde inne på lager. Okei, jeg bestilte en kabel (dette var vell i slutten av juni). Kabelen har jeg enda ikke fått, men har fått prøvd på en gamlere iMac med FireWire 400. Ingenting skjedde da jeg plugget i kameraet. Jeg skrudde og prøvde alle mulige instillinger som fantes på kameraet, men ingenting funket.

Noen som kan hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Talle » tir 26.07.2011 23:38

Hvilken mac er dette snakk om siden den har spesielle FW kontakter ? Og igjen: hvilket kamera er det snakk om ?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Andyy » tir 26.07.2011 23:55

Hvilken mac det er, er jeg ikke sikker på. Men den har ivertfall svart bakside, så jeg tror den er fra 2009 ellerno.
Bilde
Noesånt, jeg brukte port nr 6 fra venstre.

Kameraet:
Bilde
Panasonic NG-GS75

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Talle » ons 27.07.2011 0:01

Det er med andre ord en iMac, av samme type som jeg har. Og dette er HELT standard firewire (400) kontakt. Port nr 7 er FW 800.

Kjenner ikke til akuratt det kameraet, men det skal dukke opp som valgt i iMovie / FinalCut når det kobles til med FW kabel, og du slår det på (og har satt det i riktig modus for overføring til datamaskin).

Har du lest i manualen til kameraet og sett om det er en instilling i menyen e.l.l. som ikke er satt riktig ?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Panasonic 3CCD vil ikke kobles til

Innleggav Andyy » ons 27.07.2011 0:10

Prøvde ikke noe med iMove eller Final Cut, og manualen har jeg ikke da jeg har lånt kameraet.
Skal prøve med iMovie/Final Cut. (:

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron