Portabelt kamera av grei kvalitet med god batteritid?

Portabelt kamera av grei kvalitet med god batteritid?

Innleggav julemann » lør 12.03.2011 19:07

Hei!

Har lyst på et kurant videokamera som ikke koster skjorta. Skal brukes til private opptak i forskjellige sammenhenger. Ønsker ikke et stort og tungt kamera. Stikkord er portabilitet, batteritid, funksjoner og pris. Altså ikke noe pro-greier, men heller ikke søppel. iPhone 4 kameraet er jeg ikke så fornøyd med.

Kanskje viktigst er enkel overføring til mac (har 17" sandy bridge om det har noe å si) for lagring og lett redigering. Flash-minne er vel det rette?

På forhånd takk for alle innspill.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Portabelt kamera av grei kvalitet med god batteritid?

Innleggav Dorkfish » lør 12.03.2011 19:30

Er litt usikker på hva du mener med "ikke koster skjorta". Hva er dyrt og hva anser du som billig?

De fleste videokameraer fra de store produsentene idag er såpass gode at det blir nesten ikke interessant å sammenligne dem. Spesielt ettersom du ikke skal ha noe proffe greier.

SÅ til ditt bruk er jeg sikker på at et nesten hvilket som helst kamera fra Sony, Canon eller Panasonic vil gjøre jobben mer enn bra nok.

Så får du heller se litt an hvor mye du vil bruke.

Selv har jeg er snart 2 år gammelt Canon HF10 og synes kvaliteten er strålende.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Portabelt kamera av grei kvalitet med god batteritid?

Innleggav julemann » lør 12.03.2011 20:10

Burde kanskje nevnt budsjett, men hva burde egentlig budsjettet ligge på med mine behov?

Tenkte kanskje noen visste om en testvinner i 4-5000 klassen? Jeg vet ingenting om video, og kjøper egentlig mest for å lære.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]