Tips - videokamera

Tips - videokamera

Innleggav Tubaplayer » søn 19.12.2010 22:05

Hei!

De siste dagene har jeg leita rundt på nettet etter gode tips når jeg skulle kjøpe videokamera. Det står masse bra tips, men mye av det er allerede så gammelt at det er nye modeller å velge i.

Først og fremst: jeg jobber ikke på stedet, og har ingen tilknytning til merket utenom at jeg nå eier et kamera :)

Mine kriterier var at jeg ville ha et så bra kamera som mulig til +- 4000,- kr. Størrelse ble vektlagt, og jeg tenkte egentlig å finne et kamera med støtte for opptak i iFrame-formatet, men det var ikke et krav. Egentlig hadde jeg lyst på Sony sitt HDR-CX350, har hørt mye bra om det, men det var ca 2-3000,- for dyrt :(

Jeg hadde siktet med meg inn på testvinneren Panasonic HDC-SDX1, som jeg tror jeg ville blitt veldig fornøyd med. Men kameraet er omtrent ikke å oppspore i dette landet, så siden jeg ville filme "NÅ" måtte jeg se etter alternativer. Jeg gikk fra butikk til butikk, med iPad'en og bokmerker til alt av produsentsider og tester.

Etter å ha vært innom et par butikker i Sandnes og 4-5 butikker i Stavanger sentrum, gikk jeg til slutt innom den lille Sony-butikken på Arkaden. Der var det (i motsetning til sist jeg var der) en flink kar som var veldig grei å snakke med og som virket til å ha peiling.

Ok, til saken! De har kameræt jeg hadde lyst på, Sony HDR-CX350, til en latterlig lav pris, 4990,- kr. Og i tillegg får man 800,- kr tilbake ved å sende inn en kupong til Sony! Altså, et kamera som mange nettbutikker (Japan Photoshop, Elkjøp, Lefdal m.fl.) selger til 8195,- kr, til ca 4.200,- kr!

Jeg har filmet i hele kveld og må så langt si meg strålende fornøyd!

Takk til butikken for god hjelp, god service og godt tilbud!

Edit: det er VE-utgaven med 32GB harddisk og GPS ;)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Tips - videokamera

Innleggav falk » tor 30.12.2010 13:45

Hva heter denne forhandleren?

edit: fant det ut selv.. :-)
http://www.sonycenter.no
51 53 83 80

Men nu e' det slut. Ingen fler igjen.. :-)
medlem i 216 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron