Videokamera til skikjøring og downhillsykling

Videokamera til skikjøring og downhillsykling

Innleggav homiebrotha » fre 13.08.2010 13:50

Hei!

Jeg er på utkikk etter et videokamera for i all hovedsak skyte ski- og sykkelfilm. Jeg har fra før av et Contour HD 1080 hjelmkamera. Har laget en god del filmer fra turer med dette kameraet. Men siden jeg som regel er den eneste i gjengen med kamera blir dette "kjedelige" filmer, så lenge det ikke er kult terreng eller at jeg kjører etter noen. Nå ønsker jeg å komplimentere med et håndholdt kamera, gjerne stativ.

Vanligvis filmer jeg med 720p 60 fps når jeg bruker hjelmkameraet. Jeg vil ha et videokamera som også kan filme i denne opplysningen eller høyere. Av maskinvare og programvare har jeg MacBook Pro med i7 og final cut studio, slik at jeg har litt overkill av redigeringskraft til mitt nåværende utstyr.

Tenker på en prisklasse rundt 10 000,-. Helst lavere, men får jeg mye for pengene kan jeg gå høyere. Det skal ikke være en high end produksjon, men vil at det skal kunne lages litt kvalitet.

Noen anbefalinger folkens? Bør jeg satse på HD? Vil det funke med hard- og software?

Takke på forhånd for alle innspill :)
medlem i 230 måneder
 

Re: Videokamera til skikjøring og downhillsykling

Innleggav eidrik » tor 23.09.2010 12:09

Selvfølgelig skal du ha HD kamera, det er ikke noe å lure på. Det finnes vel nesten ikke DV-kameraer lenger.. Mange gode Canonkameraer i den prisklassen du er ute etter.
medlem i 170 måneder
 

Re: Videokamera til skikjøring og downhillsykling

Innleggav sshollas » tor 23.09.2010 15:15

Jeg skal kjøpe meg GoPro HD til jul. Disse koster vel 250$ fra amerika, pluss moms.
Det er jo egentlig et hjelmkamera, men man får mange fester til det, inkludert til stativ.

Det har også en 170 graders vidvinkel og skyter i både 30/25fps 1080 og 50/60 720.

Dette egner seg nok også bedre enn andre kameraer til skifilm f.eks. Bare søk opp på youtube eller vimeo for å se filmer laget med Gopro.
medlem i 193 måneder
 

Re: Videokamera til skikjøring og downhillsykling

Innleggav homiebrotha » tor 23.09.2010 15:20

Jeg har allerede hjelmkamera, som jeg er fornøyd med. Har konkurrenten til GoPro sitt kamera. Trener håndholdt nå for å komplimitere. Eller korrekt blir vell at hjelmkameraet komplimiterer det håndholdte.
medlem i 230 måneder
 

Re: Videokamera til skikjøring og downhillsykling

Innleggav Astronaut » man 27.09.2010 8:24

Jeg ville gått for et speilreflekskamera med god videofunksjon. http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... lid=123172 funker bra.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron