Videokamera med god mikrofon

Videokamera med god mikrofon

Innleggav henrikerkul » man 01.03.2010 18:37

Vi vurderer å gå til innkjøp av kamerautstyr på jobben. Det skal hovedsakelig brukes til videoblogging.

Er litt grønn, så jeg trenger litt hjelp til å orientere meg i videokamera-jungelen...

Jeg har ikke så mange krav, men en ting som er viktig er god lyd. Har dere noen tips til gode videokameraer der man kan koble til ekstern mikrofon der man hører hovedsakelig den som snakker til kamera, og ikke all bakgrunnsstøyen?

Finnes det noen gode alternativer i prisklassen 5000-10000?
medlem i 169 måneder
 

Re: Videokamera med god mikrofon

Innleggav Dorkfish » man 01.03.2010 20:12

Anbefaler deg å kjøpe et kamera med plass til å sette på ekstern mikrofon. Det er nok det beste alternativet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Videokamera med god mikrofon

Innleggav morteym » lør 06.03.2010 1:37

Jeg kjøpte Canon HV40 i fjor i denne prisklassen, det er et kamera som har fått veldig mye god kritikk fra amatørfilmfolk verden over.

Når det gjelder lyd så finnes det ingen kameraer som har god nok innebygget mic til videoblogging, du må ha ekstern mic. F.eks Røde NTG-2 eller NTG-3.

Kommer an på hva slags type videoblogg som skal lages, men hvis det er typisk "web-camstil" så hadde jeg lagt mest penger i mic.

Bakgrunnsstøy kan også fjernes i lydprogram, f.eks soundtrack Pro 3 som hører til Final Cut Studio.
medlem i 169 måneder
 

Re: Videokamera med god mikrofon

Innleggav Knesaren » lør 06.03.2010 14:46

I en videoblogg blir ofte lyd viktigere enn bilde grunnet komprimering på nett. Legg penger i mikrofon.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron