JVC Everio!

JVC Everio!

Innleggav mcoogco » søn 28.02.2010 0:39

Sliter av meg håret snart! Blir så frustrert!

Kjøpte meg JVC Everio camera i dag, og satset på at jeg skulle klare å finne ut hvordan å få over filmene samt bilder i iMovie uten problemer.

Jadda, problemer :-/

Jeg er så langt ifra teknisk, men hva i alle dager trenger jeg å gjøre for å få lastet opp filmene på macen?
Har lastet ned MPEG stremclip, men skjønner ikke hvorfor jeg trenger det, ei heller hvordan jeg skal bruke det?

Må man virkelig ha så mange programmer, for å endre, endre, og endre enda en gang for å få dette til å fungere? :-(


Frustrert!!
medlem i 179 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav Dorkfish » søn 28.02.2010 11:00

Det kommer an på hva slags opptaksformat kameraet bruker. Er det et HD(high definition)kamera eller standard definition.

Det er også en annen tråd som tar for seg problemer med JVC Everio kamera her: viewtopic.php?f=386&t=237369

Kanskje den kan være til hjelp.

Hvis du kjøpte dette igår, er det jo mulig at du kan få byttet til et annet kamera.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav mcoogco » søn 28.02.2010 14:24

Såpass ja... :-(

Irriterende at dette skulle bli et problem, som regel fungerer jo alt bedre på mac enn pc synes jeg...
medlem i 179 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav cladi » søn 28.02.2010 15:11

Bruk bytteretten og finn deg et kamera med vettuge filformater. Du finner en liste over kompatible kameraer/filformater på Apples supportsider.
medlem i 198 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav Dorkfish » søn 28.02.2010 16:26

Dette er en grunn til at jeg like å kjøpe ting på Elkjøp. Det er som regel en møkkabutikk når det gjelder kunnskap og service, men 30 dagers full returrett er veldig kjekt.
Flere butikker opererer med det da, som Lefdal, Expert og flere. Så en oversikt over dette for en stund siden på DinSide.no tror jeg.

Håper du får byttet kameraet ditt, og vil anbefale Canon. Jeg er blitt veldig glad i mitt Canon kamera etter å ha testet Toshiba, Sony og Panasonic før jeg ble fornøyd.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav mcoogco » søn 28.02.2010 19:19

cladi skrev:Bruk bytteretten og finn deg et kamera med vettuge filformater. Du finner en liste over kompatible kameraer/filformater på Apples supportsider.


Finner ikke de listene på sidene, men enda flere diskusjoner omkring problemet... møkk.

Skal prøve å få byttet den i morgen.


Når jeg er på butikken i morgen, hvordan vet jeg hvilke camera som fungerer mot mac? De har jo tydeligvis ikke peiling de som selger dem... :rolls eyes:
medlem i 179 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav admin » søn 28.02.2010 20:03

Kameraer som tar opp i et eller annet standardformat som f.eks. AVCHD, MPEG-2, MPEG-4 eller H.264 fungerer fint.

Apple har en liste over kameraer som er støttet i iMovie her:
http://support.apple.com/kb/HT3290

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: JVC Everio!

Innleggav mcoogco » man 01.03.2010 18:30

Da ble det til at jeg endte opp med en Panasonic HDC-SD10 isteden :-)

Til H***** med JVC ;) hehe
medlem i 179 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]