VHS til DV

VHS til DV

Innleggav manga3010 » man 22.09.2008 16:35

Heisann:) Jeg vet at dette temaet har blitt spekulert før. Men nå har jeg faktisk skaffa DV kamera. Og problemet er hvordan jeg kobler til VCR spillern. Jeg har følgende ting. En Sony HDV 1080i/Mini DV kamera, en ledning med S-video kombinert med rød, gul og hvit i samme ledning.
Og VCR spillern min har følgende uttak: Foran eller det som heter AV-3 så har den utgang for gul, hvit og rød.
Bak VCR spillern så ligger den en scart uttak som heter AV-2
Og ved siden av der ligger det et uttak for hvite og et for rød ledning. Og det heter Audio-output. Så jeg vet ikke hva jeg ikke kobler riktig. Kunne noen hjelpe meg fort, tusen takk:)

Og hva slags innstillinger skal jeg gjøre på DV kamera? :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: VHS til DV

Innleggav krillbaaten » man 22.09.2008 20:35

Hei,

Du skal ta opp fra VHS til DV? Hvilken inngang bruker du vanligvis når du tar opp på VHS? De du beskriver høres ut som output-kanaler. Sannsynlig vis har du en inout-kanal og flere outbut-kanaler. Lydkilden du beskriver bør kunne brukes til å kopiere lyd inn i DV-kameraet.

Den røde gule og hvite du beskriver kan plugges inn i et scart-adapter som du kan sette inn i den scart-kanalen du vanligvis bruker når du tar opp video.

Vet du at du kan ta opp fra andre eksterne kilder enn det du selv filmer? Om du kun ønsker å digitalisere dine VHS kan det være en ide å koble disse direkte inn i macen (evt. PCen (gud forby) din). Vet ikke hva slags utstyr du skal legge dette inn i så det er vanskelig å anbefale tilleggsutstyr til det.

Om du beskriver hva du skal bruke inputen til og hva du skal ha det inn i så blir det kanskje lettere å finne en løsning.

Om du sier hav kamerat ditt heter så blir det lettere å undersøke hva slags muligheter det har for input. Mulig at den S-videokabelen din kun er til output og ikke til input.

Jon

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]