Canon Videokamera XM-2, MiniDV

Canon Videokamera XM-2, MiniDV

Innleggav torefi » fre 11.07.2008 19:19

Noen som har erfaringer med dette kameraet? Har iallfal tenkt å kjøpe meg et semipro kamera til 16-17000 kr pluss minus. I Norge kan man få ovennevnte for ca 17k. På amazom.com til under 13 k. Gode råd om å handle på Amazon.com, og må man betale mva i tillegg til oppgitt pris??
medlem i 196 måneder
 

Re: Canon Videokamera XM-2, MiniDV

Innleggav Xtaze » søn 13.07.2008 13:29

Her er et greit tilbud hvis du vil gå for XM2
http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

For meg så har ikke XM2'en vært helt overbevisende. Selv ville jeg nok gått for Canon Xl1s, hvis du finner et pent brukt eksemplar ;)
Tror du vil få mer ut av pengene om du kjøper et xl1s..

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Canon Videokamera XM-2, MiniDV

Innleggav KristianL » fre 25.07.2008 10:36

Hei!

Jeg har et XM-2 selv, og det gir gode bilder når det får rikelig med lys, særlig sollys. Men mister fort mye kontraster, farger og punch i bildene når ikke lysforholdene er optimale.

Også er det verdt å merke seg at kameraet ikke har XLR inngang med phantommating, noe som gjør at du ikke får brukt mikrofoner som trenger det uten å gå via en mixer først. Du har kun en minijack inngang til lyd, noe som begrenser mulighetene dine ganske kraftig på lydfronten.

Her er stills fra en dokumentar jeg har gjort med XM-2:
Bilde
Bilde
Bilde

Kameraet er et helt streit semi"pro" kamera som er lite og lett og greit å ta med seg, og som gir deg bra bilder ute i sola. Og er relativt greit å bruke med tanke på manuelle instillinger osv. Men det gir deg som sagt en del begrensninger, særlig på lydfronten.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Canon Videokamera XM-2, MiniDV

Innleggav Svein Bækkedal » lør 26.07.2008 12:14

Hei!


-Et tips til deg og andre som trenger bra og proft utstyr til en rimelig penge: http://www.globalmediapro.com. Her får du det meste til 2/3 av ordinær pris som du må betale de fleste andre steder. I tillegg kommer bare moms ( i følge de som har handlet her) Et kamera som koster 30 000,- får du her til 15 000,- +moms. Det er det ikke mange andre som kan tilby.

mvh
Svein
medlem i 201 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]