Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Innleggav ballablx » søn 08.06.2008 22:46

Har akkurat kjøpt Canon HF 100 og er strålende fornøyd(, bortsett fra lav batterikapasitet). Men når jeg forsøker å importere fra kamera og inn i iMovie på min MacBook Pro "ser" hverken iMovie eller maskina kameraet. Har leita rundt på nettet uten å finne løsningen. Noen som vet?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Innleggav Kringon » man 09.06.2008 9:31

Jeg har lest at det er en del som har problemer med å få redigert AVCHD materiale, men det har vært windowsbrukere tror jeg.

Tenker på å kjøpe samme kamera eller HF 10 selv, og imovie eller lignende er vel et redigeringsprogram jeg kommer til å bruke først iallefall, så dette er aktuelt å følge med på.

Denne posten hos apple tar opp noe av det samme problemet men hos macbook air. prøv å følge det som står der?

Mvh kringon

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Innleggav ballablx » man 09.06.2008 9:39

Løst!

Start iMovie.
Slå på kamera og sette den for avspilling.
Koble kamera til MacBook Pro.
[ vente tålmodig ]
I displayet til kameraet så får man valget om DVD brenner eller PC. Velg PC *urk*
Importer film :-D

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Innleggav Bagatellmini » man 09.06.2008 14:25

Bare et lite spørsmål siden du nå har løst problemet angående import. Skjønner at du er veldig fornøyd med kameraet =-O . Siden filene blir svære ved å ta opp i full HD, kan du stille inn kamera til å ta opp i 720x1280p. Lettere å redigere og mer plass på hardisk??
medlem i 214 måneder
 

Re: Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Innleggav tubasteinar » søn 07.09.2008 12:36

hei.
jeg har lekt med det samme kameraet siden før sommerferien. Har tatt en masse video og ville redigere dette, men skuffa....
Mac har ingen støtte for HD kameraer på eldre maskiner. For å få codec og støtte for HF100 må du oppgradere til iLife (iMovie) 08. Jeg gjorde det, og min MacBook og videokamera snakker sammen i beste velgående. Men! Har du eldre maskin som ikke har dual prossessor, så støtter ikke maskina HD formatet, hvilket jeg sliter med på min litt eldre iMac G5.

Håper dette kan hjelpe.


Steinar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hvordan importere fra Canon HF 100 til iMovie

Innleggav Kringon » søn 07.09.2008 21:46

Kan du ikke bruke Final Cut express? Koster litt, men er uendelig mange flere redigeringsmuligheter...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]