Noe vits i å kjøpe HiDef Kamera?

Noe vits i å kjøpe HiDef Kamera?

Innleggav Dorkfish » man 05.05.2008 18:33

Sitter med en bunke penger på konto som skal brukes til innkjøp av nytt videokamera. Lurer på om jeg skal kjøpe et harddisk kamera til 4.000 eller bestille meg et nytt High Definition kamera med 160 GB fra Japan til 7.000 kr. Begge er JVC.

Tingen er at jeg sitter fortsatt med vanlig billedrørsTV og har hverken BlueRay eller HD-DVD spiller. Er det noe vits i å kjøpe HiDef kamera ennå?

Kommer vanlig oppløsningskamera til å bli borte snart?

Vet jeg kan redigere HiDef video i iMovie eller Final Cut Express, men hva med å få disse opptakene ut på DVD? Må man da konvertere fra HiDef til vanlig oppløsning for å få dem inn i iDVD f.eks?

Noen som har god greie på dette som kan gi meg noen gode råd?

Og hvis du lurte, så er det Mac som skal brukes til redigeringa.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Noe vits i å kjøpe HiDef Kamera?

Innleggav Elling85 » tir 06.05.2008 18:53

Ja, hvis du skal ha det ferdige produktet på en ordinær DVD, så må du en eller annen plass på veien nedkonvertere bildet fra HD til SD. Det er jo en enkel sak, men jeg skjønner poenget ditt om det da er vits med HD-kamera. Det enkle svaret? Ja. 4-7000 kroner er vel en type investering som du tenker skal vare litt lengre enn til sommeren? Om du har lyst til å vise filmen din på noe annet enn DVD på bilderørs-TVen din, for eksempel på en datamaskin, på nettet, så vil du kunne utnytte høydefinisjonsbildene dine for det de er verdt. Og hvem vet hva du plutselig kommer til å ville gjøre i fremtiden? Da ville jeg heller investert de ekstra pengene i HD.

Vanligoppløsningskamera kommer neppe til å forsvinne med det første. I hvertfall ikke muligheten for å skyte i SD.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]