RED arbeidsflytstester

RED arbeidsflytstester

Innleggav gunleik » fre 25.04.2008 14:24

Hadde en plan om å komme ut med alt i en smell, men slik blir det ikke.

De blir publisert fortløpende her:

http://vulture.no/vulture/RED-tester.html

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav mingebretsen » fre 25.04.2008 14:41

Har du fått tak i red kamera? :O Hvordan er det?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav gunleik » fre 25.04.2008 15:19

Ja, jeg var blant de første som bestillte...

Og det er veldig bra.
Å få grep på arbeidsflytsalternativene fra skudd til post er viktig, og det finnes en rekke alternativer. Trikset er å holde hodet klart mht hvilken prosess man planlegger, for mulighetene er mange og fler enn noe annet jeg har vært borti.

Fra:
enklere og raskere enn P2 fra skudd til levering

Til:
Basically en filmscan arbeidsflyt

begge deler funker, men de gir litt forskjellige muligheter og resultater. Den første kan du gjennomføre på en macbook, den siste trenger du et RAID som drar 300 MB/sek for å gjennomføre (i 2k).

Men artig er det og fint blir det.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav KDN » fre 25.04.2008 15:49

Har du mulighet til å tallfeste lagringen av det du skyter med RED? Tenker da på hva du lagrer til, spec's på maskin(er) som behandler data/du klipper med, etc.

Dette er vel noe av den infoen du skal spe på siden din med også etterhvert tipper jeg...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav gunleik » fre 25.04.2008 16:31

Det kommer, men RAW filene i 4k er VBR på opptil 28 eller 36 MB/sek.

Du skyter til dedikerte disker eller sertifiserte CF kort. Solid state disker kommer...

Du kan redigere det på en MacBook, eller et cluster, allt etter behov. Fleksibiliteten her ser ut til å være vanskelig å forstå før man har prøvd det...

For en enkel/rask videoarbeidsflyt (der det er skutt for det) er en laptop alt du trenger.

Om du skal online det som video (og gjøre en onelight i ReCine eller tilsvarende), kommer prores eller en anen codec av de ferdig klipte filene i tillegg.

Skal du gå dpx er det 9 MB/ramme for 2k, 7 MB/ramme for 1080 og 36 MB/ramme for 4k.

Men du sitter ikke med alt online hele veien (og prores er et helt ok proxy format... :) for en slik arbeidsflyt.

Det som ser ut til å forvirre noen er at du har så mange valg, og at de medfører forskjellige arbeidsflyter... og resultater/muligheter.

Men kameraet i seg selv er egentlig veldig enkelt. Skyter du for en "fremkalling" er det bare focus, blender og utsnitt som teller, resten er post. Om du skyter for en videoarbeidsflyt må du også ta hensyn til vanlige ting som hvitballanse og gain/ASA.

Det er ikke kommet enda, men man skal kunne laste opp ferdige "looks" i kameraet for en slik arbeidsflyt. Da får du det du ser, som på andre videokameraer.

Informativt?

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav KDN » fre 25.04.2008 16:41

Takker, bare å fyre løs med all info du har tid til å dele. For min egen del så er det vel heller Scarlet som er i sikte sann i første omgang i alle fall.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav gunleik » man 28.04.2008 6:15

Da har jeg lagt ut litt mer testmateriale...

Nattbilder og litt folk/bybilder

Nu skal der jobbes...

http://www.vulture.no/vulture/RED-tester.html

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav Incrediboy » man 28.04.2008 12:48

Ved en tilfeldighet dumpet jeg bortom denne posten, og tok en titt på dine snutter.

Må ærlig talt si at kvaliteten på ditt materiale er fantastisk! Jeg driver ikke med film selv, kun foto, og jeg er veldig imponert det kameraet ditt leverer.

Forstår jeg det riktig at dette er et kamera som er en særdeles stor investering?

Uansett. Takk for titten!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav KDN » man 28.04.2008 14:03

Kamera alene koster $17.500. Da må man ha linse +++ i tilleg. Ta en titt på red.com for priser.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav segrov » man 28.04.2008 21:26

17.500 U$ er faktisk særdeles rimelig for et kamera av et slikt kaliber.

Ja, det er mye penger.

Nei, det er ikke dyrt:)
medlem i 249 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav gunleik » tir 29.04.2008 0:44

... og så er det ganske gøy :)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: RED arbeidsflytstester

Innleggav KDN » man 22.09.2008 9:47

Litt off topic... men folka bak Knowing gir litt detaljer i denne tråden på RED forumet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]