Oppløsning på Kino??

Oppløsning på Kino??

Innleggav Brekkemann » man 24.03.2008 20:03

Hei!
Jeg skal lage en kinoreklame for et lite firma og lurte på hvilken oppløsning som kreves for å få god kvalitet på lerettet..

Jeg disponerer et AG-HVX200 P2miniCam, men gir dette god nok oppløsning?
Er det evt andre spesielle hensyn man må ta høyde for ved produksjon av noe som skal blåses opp på bigscreen??

Fint hvis noen har tips og synspunkter på dette! :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Oppløsning på Kino??

Innleggav vlunde » man 24.03.2008 20:06

Ta kontakt med http://www.bug.no/ i Bergen. De lager mye kinoreklame, og de er også ansvarlige for distribusjon av Capas kinoreklamer, såvidt meg bekjent. Går sikkert an å høre med Capa også, eller kinoen den skal vises på. Tror det gjerne er litt spesielle tekniske krav til kinoreklamer, så ville undersøkt dette nøye før jeg begynte, hvis jeg var deg :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Oppløsning på Kino??

Innleggav gunleik » man 24.03.2008 22:26

HVX 200 holder i bøtter og spann, så lenge du tar bildene det er bra på :)

Oppløsningen holder og det har vært laget masse film på det, men det er ikke ideelt for "store" skudd. Best på close-ups og medium close.

Pixelmessig er det mer der enn i et Varicam (selv om jeg nok heller hadde brukt Varicam om jeg hadde...)


Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Oppløsning på Kino??

Innleggav Christian m » tir 25.03.2008 3:04

gunleik skrev:Pixelmessig er det mer der enn i et Varicam (selv om jeg nok heller hadde brukt Varicam om jeg hadde...)

Hø?!
Det er vel høyre oppløsning på ccd'n i varicam enn hvx'n?

Forøverig holder oppløsningen til hvx'n nok i lange baner med tanke på at mye av reklamen man ser idag på kino er digibeta master og ikke hd uansett..
medlem i 203 måneder
 

Re: Oppløsning på Kino??

Innleggav gunleik » tir 25.03.2008 17:33

Christian m skrev:Hø?! Det er vel høyre oppløsning på ccd'n i varicam enn hvx'n?


Jepps.
Poenget mitt var mer at det er "nok" i HVX'en, om du ikke prøver deg på skudd der sensoren blir for liten og glasset for dårlig. Pixelshift'en i HVX'en funker ellers bra den til de fleste formål.

Gunleik
(Red i posten..)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron