Macbook finner ikke kamera....

Macbook finner ikke kamera....

Innleggav tg » lør 01.03.2008 14:32

Hei.
Jeg har et lite problem...Jeg har et Fujifilm Finepix f455 kamera, og de siste dagene så har jeg ikke klart å få lastet over bildene mine fra kameraet til Macbooken. Vanligvis så kommer det et USB Device ikon opp på skrivebordet og i finder, men nå kommer det ingenting. Det eneste som tyder på at maskinen vet at kameraet er der er at hvis jeg drar ut ledningen, så får jeg feilmelding om at jeg ikke koblet enheten ifra på riktig vis. Nå så begynner jeg også å få "read error" når jeg skal se på bildene på kameraet når det ikke er koblet til maskinen.

Håper det er noen som har noe form for svar på dette ettersom jeg trenger de bildene i dag! :-!

Takker for eventuell hjelp!
medlem i 221 måneder
 

Re: Macbook finner ikke kamera....

Innleggav iRemote » søn 02.03.2008 3:52

Avslutt iphoto. Gå inn i finder, finn kameraet. Gå inn på det, gå på mappa DCIM og lett rundt i andre mapper for å finne bildene! Kopier de over til desktopet etc. !

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Macbook finner ikke kamera....

Innleggav tg » søn 02.03.2008 21:39

Problemet er at den ikke kommer opp i Finder heller. Maskinen gir ingen idikasjon om at kameraet er koblet til bortsett fra at hvis jeg napper ut ledningen så får jeg melding om at ekstern usb enhet ble fjernet på feil måte.
medlem i 221 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron