NTSC og PAL - (hjelp!)

NTSC og PAL - (hjelp!)

Innleggav mortimer. » ons 27.02.2008 17:40

Hei

Er fortiden i USA. Pga. billig dollar og gode priser generelt har jeg gått til innkjøp av et kamera. Sony HDR-CX7. Oppdaget etter innkjøå at det er et NTSC kamera. Tror PAL modellen heter HDR-CX6.
Har prøvd å legge over filmen til PC mens jeg er her. Har ikke med Mac'n, og det gikk fint. Spørsmålet er om jeg burde levere det tilbake siden det er et NTSC eller burde det gå greit siden man kjører filmen via data.

Hvor vil det oppstå eventuelle problemer. Har forsøkt og ringe Sony Norge, men fikk inntrykk at personen jeg snakket med knapt kunne forskjellen på NTSC og PAL. Noen tips eller erfaringer med dette? Hadde satt stor pris på noen forslag da jeg kun har noen dager igjen i USA og må bestemme meg relativt raskt om jeg skal returnere kamera.

Mvh
Morten
medlem i 210 måneder
 

Re: NTSC og PAL - (hjelp!)

Innleggav Jon » ons 27.02.2008 18:01

Googlet kjapt, og fant en link som burde gi deg svaret.

http://labnol.blogspot.com/2006/10/camc ... tween.html

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: NTSC og PAL - (hjelp!)

Innleggav Totoro » ons 27.02.2008 18:07

Jeg har hatt Japansk Sony NTSC kamera i 9 år og aldri hatt noen problemer med det. Du legger inn på Mac i NTSC, redigerer i NTSC, lager DVD i NTSC og så putter du den inn i DVDspilleren som da velger å vise NTSC. De fleste spillere og TV'er klarer både PAL og NTSC.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron