HD-videokamera m/ eller uten harddisk?

HD-videokamera m/ eller uten harddisk?

Innleggav s0r » søn 03.02.2008 23:36

Jeg blir far om ca 1 mnds tid og vil selvsagt forevige min datters første allting, og dette er hovedgrunnen til at videokamera skal kjøpes. Samtidig vil jeg jo kunne bruke det til generell videofilming, alt som skal foreviges mao. Men ikke noe proffesjonellt.

Vurderer to forskjellige Sony HD videokamera.

Sony Digital Videokamera HDR-SR11E:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=90001

Sony Digital Videokamera HDR-CX6EK:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=82753


Grunnen til at jeg ønsker meg 1920x1080 oppløsning er fordi jeg har en 42" Samsung Full-HD tv som dette hovedsaklig skal vises på. Og fordi jeg tror dette er en investering for fremtiden.

Vil jeg møte noe problemer ved å bruke disse to med Mac, og f.eks iMovie? Forutenom HD plassen på de to, er det noe andre opplagte fordeler/ulemper med de to?

Er det noen andre kamera som vil være like gode, om ikke bedre fra mpx.no? (Har en bedriftsavtale med mange % rabatt, derfor handler jeg derfra). Om noen har testet noe annet, men ikke disse to, kom gjerne med en anbefalling. (gjerne da fra mpx.no igjen.. hehe)

På forhånd takk :-)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: HD-videokamera m/ eller uten harddisk?

Innleggav krillbaaten » tir 05.02.2008 14:26

Slenger meg på denne og håper på tips i forbindelse med kjøp av HD-kamera til hobbybruk.

J

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: HD-videokamera m/ eller uten harddisk?

Innleggav jipettersen » tir 05.02.2008 14:46

Jeg har et sony HDR-CX6EK og bruker Final Cut Express. Dette fungerer 100%, vel og merke om du lar være å installere Quicktime addon "Perian".
I så fall får du ikke importert filmen din fra kameraet.

iMovie har jeg ikke brukt så her har jeg ikke noe å komme med.

Kjøpe kameraet med Memory Stick 8Gb da det er mer enn nok lagringskapasitet etter mitt bruk, samt at det er vesentlig mere kompakt enn HDD varianten.

Lykke til.
medlem i 197 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]