Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav Babygurl » lør 02.02.2008 9:50

Jeg har kjøpt dette kameraet. Hadde ønske om å ha 3ccd. Virker som et bra kamera (kjøpte det i går) til en nybegynner, men nå ble jeg veldig usikker på om dette var et lurt kjøp likevel.
Det virker som det bare er kompatibelt med PC. Stemmer det? Slik jeg ser det, så fungerer det via FireWire-DV inngang.

Noen som har gode råd. Har jeg kjøpt "katta i sekken"?

Jeg har iMovie 7.1.1, MacBook OS X 10.5.1
medlem i 193 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav Alan Smithee » lør 02.02.2008 10:44

Kanke tru at det ikkke sku funke.

Hva skjer når du prøver å legge inn materiale i iMovie?

ADDED:
Om det står på pakningen at det bare er komp med PC så tolker jeg det dithen at det er marketinggimmick. Har det Firewire så ska det funke med mac'n din. Jeg vet imidlertid at det fantes Canon kameraer som krevde en ekstra driver innstall for å at Mac'n skulle klare å kontrollere kameraet. Om det er slik at du har møtt på problemer så kan det muligens være dette, om du ikke har prøvd å koble på kameraet enda - så prøv det. I mine øyne stor sannsynlighet for at alt skal være bra.

magnus
medlem i 206 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav larsenlarsen » lør 02.02.2008 10:51

Det skal funke via firewire. Du må sette kameraet i "play" modus når du skal importere film, ikke "PC". Hos meg får jeg det da automatisk opp i Imovie, og kan styre importen derifra.

Jeg kobler kameraet direkte til en ekstern firewiredisk, som jeg så kobler til maskinen.
medlem i 195 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav Babygurl » lør 02.02.2008 10:55

Takk for svar.

Prøvde via USB, men det funket selvsagt ikke. Må få kjøpt FW kabel i dag, og skal prøve på nytt når jeg kommer hjem i kveld. Enn så lenge registerer ikke iMovie kameraet i det hele tatt.
medlem i 193 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav Alan Smithee » lør 02.02.2008 10:59

Sprett ut og kjøp deg FW kabel så skal du se det blir morro:)

USB er no go.
medlem i 206 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav paulsimon70 » ons 09.04.2008 21:18

Hei. Jeg har samme videokamera, og har et problem med stillbilder. Jeg klarer ikke å overføre stillbilder, og har ingen anelse om hvordan jeg skal gjøre det. Har lett i hefte som fulgte med kamera,men kan ikke se at det står noe om overføring. Jeg overfører det jeg har filmet veldig greit med firewire, og iMovies fanger det opp med en gang. Men når jeg skal overføre stillbilder(på videokamera innstiller jeg den på stillbilder), får jeg opp "kommunikasjonsfeil" i iMovie. Noen som kan hjelpe?
medlem i 191 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav Knesaren » ons 09.04.2008 21:38

Du skal ikke bruke iMovie for å få ut stillbilder. Koble kameraet til med USB og prøv iPhoto.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav paulsimon70 » ons 09.04.2008 21:45

Det prøvde jeg,men jeg kunne ikke finne hvor jeg skulle importere fra i iPhoto...videokameraet kom ikke opp i Finder

LØST; bildene dukket opp i iPhoto da jeg koblet med USB kabelen. Takker for hjelpen!
medlem i 191 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav Knesaren » ons 09.04.2008 23:35

Trenger ikke å komme frem i Finder. Se om import-knappen kommer frem i iPhoto.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Jeg har kjøpt Panasonic NV-GS230

Innleggav H å k o n » man 12.05.2008 22:24

Babygurl, har du merket det jeg beskriver i tråden under?

viewtopic.php?f=123&t=196772
medlem i 214 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron