Webkamera for video på nett

Webkamera for video på nett

Innleggav Hizzz » tor 17.01.2008 12:19

Hei folkens!

Jeg trenger et lite tips. Jeg driver et lite nettsted der vi etter hvert vil eksperimentere litt med video på nett.

Vi skal lage korte innslag på 10-15 minutter, der mine bidragsytere skal gi en kort innføring i spesifikke temaer.

Jeg har ingen ambisjon om at dette skal bli knalltøft TV med fancy effekter. I stedet vil jeg gjøre det helt enkelt. Jeg tenkte å la folk sitte med webkamera og mikrofon og spille inn sine egne innslag. Så kan jeg legge på en intro i etterkant i filmprogrammet som følger med iLife 08, tenkte jeg. (Har ikke åpnet det enda...)

Det jeg lurte på er om dere kan anbefale et kamera som er av god kvalitet til en rimelig pris. Innspillingene skal skje på PC, ikke Mac. Noen som har noen anbefaling av programvare? (Helst gratis...)

Jeg kunne godt tenkt meg å legge ut filene i Flash-format, fordi dette er forholdsvis enkelt å få inn i publiseringsløsningen jeg har i dag.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Webkamera for video på nett

Innleggav Hizzz » fre 04.04.2008 13:15

Jeg våger meg på en reply i stedet for en edit, siden det er et par måneder siden originalinnlegget ble skrevet.

Vi endte opp med å anskaffe et Logitech Quickcam Pro 9000, som funker veldig bra. Vi rigget til et ministudio på et kontor, og så fikk de to utskremte medarbeiderne eksperimentere fritt.

Det ble laget en veldig enkel intro til videoene i Photoshop, og hele innleggene ble spilt inn i en tagning, slik at all redigering besto i å klippe i forkant og etterkant, og legge på titler osv. Det ble gjort i Windows Movie Maker.

Vi hadde problemer med konvertering av videoene, men fant til slutt en genial nettside som fikset biffen.

Filene ble til slutt lastet opp på siden i flv-format. Vi har mekket og trikset for å få ting ut på nettet, men det gikk til slutt - og vi er faktisk ganske så fornøyde ettersom dette er vårt aller, aller første forsøk på video på nett.

Resultatet er å finne på Skatt.no, dersom noen skulle være nysgjerrige.

Uansett, video er morsomt å jobbe med, også for de som er helt uten erfaring :-)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron