Apple service er helt forferdelig !!

Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav chello » ons 16.01.2008 16:13

Jeg kjøpte et canon HG 10 Videokamera, men det manglet manualer på engelsk og skandinavisk, noe som skal følge med i følge infoen. Jeg kontakter så support i går, og de kan desverre ikke hjelpe !!! Så kontakter jeg Canon selv, de sier at det er forhandlerens ansvar å skaffe dette, men sier at jeg kan kjøpe en dansk manual fra en forhandler.....dette er helt utrolig service når man tross aly betaler nesten kr. 8000,- på Apple store.
Har kjøpt 3 mac maskiner fra Apple på et år...fy f.....n for noen drittsekker!!
Dette blir siste gang jeg kjøper noe som helst fra Apple!!!
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav Constrict » ons 16.01.2008 16:29

Jeg er i en helt liknende situasjon som deg. Apple yter ingen service hvis du har kjøpt et 3. parts-produkt fra dem. Dersom det er en mangel eller feil med varen viser de deg til produsenten - Noe de over hodet ikke har lov til. Dersom du har kjøpt en vare av Apple som har en mangel eller feil så er det Apple som skal rydde opp i dette. Dessverre er det slik at Apple Computer / Apple BV er et NUF (Norskregistrert utenlandsk foretak) som betyr at de ikke trenger noen juridisk ansvarlige i norge. De kan altså bare vise deg til Cork i Irland som er hovedkvarteret for support. Jeg snakket med Forbrukerrådet som blant annet sa at de har hatt mange klager på Apple nettopp på grunn av deres ansvarsfraskrivelse når det kommer til produkter de selger igjennom web/pr. telefon. Jeg kommer ikke til å gi meg og har satt i gang et større apparat rundt min egen sak men ønsker ikke å nevne så mye om dette nå.

Men husk : Du har 14 dagers returett/angrefrist på vare som er kjøpt igjennom nettet.

Jeg skal komme tilbake med min egen sak så snart hjulene har begynt å rulle. Men det er på det rene at Apple bryter norsk forbrukerkjøpslov når de fraskriver seg ansvaret og sender deg videre til produsenten.
Sist endret av Constrict den ons 16.01.2008 16:31, endret 1 gang
medlem i 201 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav Macini » ons 16.01.2008 16:31

Kan du ikke bruke angreretten og sende det tilbake?
Du kan bare oppgi grunn at det ikke er komplett som beskrevet på websidene.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav AndreasBS » ons 16.01.2008 16:34

Har du prøvd å ringe Canon Norge? (22629200) Og er du sikker på at ikke manualen ligger på en av de medfølgende cd-platene?

(Please be aware that to avoid activities that threaten the health and safety of mankind and the environment Canon have produced many of its user manuals in Electronic (CD) format only.)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav chello » ons 16.01.2008 16:47

Det ligger ingen bruksanvisning på cd, er så frustert at jeg tenker på å ta kontakt med forbrukerombudet og TV2 hjelper deg. Apple har enda engang bevist sin forakt for sine kunder :-/
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav macavhengig » ons 16.01.2008 17:04

Mangler det manual på engelsk også?

Den finner du her:
http://www.usa.canon.com/consumer/contr ... elid=15617

Hvis det hjelper litt...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav troy » ons 16.01.2008 17:11

Skjønner frustrasjonen din :-( , men søker du på nettet, kan jeg nesten garantere at du finner manualene du så gjerne vil ha!

De ligger der helt sikkert.

Men Canon kamera, ikke drep Apple av den grunn da! ;)

Edit:
Mennesker er dumme, godta det!
Det er derfor det er så mye krig i verden!
Det er derfor det er så mye urtettferdighet iverden!
Og det er derfor noen mennesker velger Canon foran Nikon!!!

Edit 2: bytt ut canon med pc og nikon med mac! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav chello » ons 16.01.2008 17:35

Takk for den engelske....det hjalp litt :-)
Det jævlige er jo at om jeg hadde kjøpt enheten fra for. eks MPX til samme pris, hadde den danske manualen ligget ved.
Partnummeret på den danske heter UMK HG10 NORD 0027X479 User Manual Kit

Jeg har lett på nettet, men finner den ikke. Om noen finner den blir jeg evig takknemlig :-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav svar » ons 16.01.2008 17:51

For det første synes jeg trådstarter er utrolig streng mot apple her.
For det andre så snakker ikke trådstarter helt sant heller, for i denne tråden (http://kreativ1.no/forum/viewtopic.php?t=186591) påstår han at det ligger med manual på engelsk noe han påstår det ikke gjør i denne tråden.

PErsonlig synes jeg engelske manualer er mere informative enn de norske på slike produkter også, men har full forståelse for at folk foretrekker de på norsk vist noen føler seg truffet av dette.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav chello » ons 16.01.2008 18:02

svar skrev:For det første synes jeg trådstarter er utrolig streng mot apple her.
For det andre så snakker ikke trådstarter helt sant heller, for i denne tråden (http://kreativ1.no/forum/viewtopic.php?t=186591) påstår han at det ligger med manual på engelsk noe han påstår det ikke gjør i denne tråden.

PErsonlig synes jeg engelske manualer er mere informative enn de norske på slike produkter også, men har full forståelse for at folk foretrekker de på norsk vist noen føler seg truffet av dette.

Hei.
Jeg skrev feil i min forrige tråd, det var ingen engelsk manual med. Nå fikkjeg en link her som gjorde at jeg kunne laste den engelske ned...og det var fint. Hvorfor du forherliger Apple skjønner jeg ikke. De er en av de aller verste synderne i forbrukerrådets register....skjønner ikke at jeg gidder å handle hos dem,,,,men jeg bruker altså mac pga. musikk og noteskriving, og kjøpte 3 stykker i løpet av det siste året >Og de har en helt forferdelig service !!
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple service er helt forferdelig !!

Innleggav kolby » ons 16.01.2008 18:11

Det burde ikke ha vært noe problem for hverken Canon eller Apple å sende deg en manual når det ikke følger med, men det ville vært mye enklere for Canon å sende deg en enn Apple. De burde ha nok liggende til å kunne sende til kundene sine.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron