Svarte striper ved avspilling

Svarte striper ved avspilling

Innleggav Matt Idea » lør 12.01.2008 15:19

Som tittelen sier så får jeg svarte striper over skjermen når jeg skal spille av vidoen. Det er nok ikke noe hardware siden når jeg tar opp ser alt helt normalt ut. Det kommer når jeg spiller filmen av på kameraet og på dataen. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne dette? Eller må jeg levere kameraet inn?

Bilde
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav gunleik » lør 12.01.2008 17:34

ser utsom et skittent hode. prøv en rensetape.


g

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav THB FILM » lør 12.01.2008 17:37

Jeg var borti noe lingnede da jeg skulle spille over et opptak for en kunde, og da viste det seg at hun hadde trykket på stilsbildeopptak samtidig med rec knappen og da ble det striper på opptaket så lenge som stillsbildeopptaket varte. Noen sekunder. Så jeg tror dette er det samme problemet, og da får du ikke gjort noe med det da det ligger i opptaket på tapen.! Muligen kan det også vere feil på kameraet.!


THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav jarandmi » man 14.01.2008 2:22

Kan være lødelagt tape.. prøv en annen tape og se hva som skjer da.
medlem i 209 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav THB FILM » man 14.01.2008 3:18

Når jeg tenker etter så mener jeg også at det kan skylles en frekvensfeil i kameraet.! det er så lenge siden jeg var borti dette problemet.! Skitne hoder vil ikke ha denne feilen, men da får du mosaikk flimmer på bildet. Ikke gnister som på analogt kamera.! Men har du samme problemet med andre taper så er det feil i kameraet og det trenger service.! det er alt jeg kan si så langt. Mulig andre har hatt samme problemet, men da får du sikkert svar fra en eller anen.!

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav gunleik » tir 15.01.2008 12:16

Jeg sier IKKE at du tar feil THB, med jeg har sett dette på pd-150/170 og xm2 med dårlig tape og skittent hode.

Sjekk gjerne det billigste først :)

G

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav Matt Idea » søn 24.02.2008 0:08

Renset spillehode men gjorde ikke saken noe bedre.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Svarte striper ved avspilling

Innleggav polkaking » søn 24.02.2008 13:18

Kan det være at du prøver å spille av en DVCamtape på et kamera som ikke er kompatibelt og kun spiller det av i dv?
Da kan du ende opp med slike striper.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]