Panasonic AG-DVC30E

Panasonic AG-DVC30E

Innleggav Sakalav » søn 11.11.2007 10:18

Jeg er begynt å kikke meg om etter et nytt kamera, og fant dette kameraet på Video4 sine sider.
Kluet er at jeg finner dette kameraet ikke på Panasonic sine egne sider, og slik jeg skjønner det så skal det være forholdsvis nytt.

Er det noen som har noe erfaring/kunnskap rundt dette kameraet?

Hvis noen lurer, så er tanken å ha mulighet til å filme natur og dyreliv om natten.
En annen ting er at kameraet er i en prisklasse som jeg kan vurdere, og det vil si et kamera til max 20 000,-

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Panasonic AG-DVC30E

Innleggav Christian m » søn 11.11.2007 13:11

Brukt ett dvc30 i ca to år så er bare å fyre løs spørsmål....

Det er forøverig gått ut av produksjon, kun det som evnt er igjen av lagerbeholdnign hos pana og forhandlere + evnt brukt hos feks. video4 og videoutstyr som er å få tak i.
medlem i 203 måneder
 

Re: Panasonic AG-DVC30E

Innleggav Sakalav » man 12.11.2007 10:28

Takker for svar :-)

Etter litt leting etter info på nettet, så finner jo jeg også ut at dette kameraet ikke er helt av nyere dato, og har gått ut av produksjon. Angående det så vil jeg jo si det at infoen på Video4 sine sider er litt missvisende.

Nå skal det sies det at jeg har ingen erfaring med filming, og vet ikke hva som trenges i de forskjellige situasjoner. (har kun filmet familie og aktiviteter rundt det).

Grunnen til at jeg fattet interesse i dette kameraet er muligheten for å filme om natten (Zero Lux IR Mode), og ekstrautstyret man kan få i forbindelse med dette.

Jeg har lastet ned broskyren om kameraet, og det er en liten ting jeg lurer litt på der.
Under spesifikasjonene står det at Operating Temperature er mellom 0 til + 40 grader.
Hva gjør man når man skal ut å filme om vinteren?
Min tanke er da at man får kjøpt ekstrautstyr (som en genser) som man kler på kameraet.... Stemmer dette?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Panasonic AG-DVC30E

Innleggav Christian m » man 12.11.2007 15:58

At dem har produktbladet som lå ute om kameraet når det var nytt på nettsiden sin er nok litt missvisende....

Filme om natten uten noe form for synlig lys vil jo enten si du ender opp med noe ala det Panasonicen har her, altså tilsvarende sony sin night shot funksjon. Panasonic sine bilder blir da svart hvitt, mens sony sine får den klassiske grønne looken.

Kameraet har noe av denne iR funksjonen innebygget og mulighet for å kjøpe ett ekstra ir lys for å få enda bedre rekkevidde.

Ang tempratur så vil ikke skulderkameraer som bikker millionen i teorien "tåle" å brukes i kuldegrader. Dette fordi kulde+varme og fuktighet i lufta blir kondens og det vil ikke produsent ta som garantisaker. I tilegg er tape som medium ikke det som liker kulde best det heller. Men det er da nok programmer på tv som både har vært på Nordpolen, Everest og Sibir. Blir det kaldt nok så vil feks. plastdeler på kameraer bli veldig sjøre og batteriene som holdt 5-6timer klarer knapt en halvtime osv. Løsningen på det er enkelt og greit en varm jakke(parkas typen, evnt ekspedisjons typen) og ha batteriene i innerlommer slik at de ikke blir iskalde i en sekk. OL på lillehammer havnet da på tv selv om gradestokken av og til viste -25 der man stod som lite barn og så på.....brrrr.... (:)

Det var vel fort og gæli svart....hadde ikke tid til mer akkurat nå.
medlem i 203 måneder
 

Re: Panasonic AG-DVC30E

Innleggav Sakalav » tir 13.11.2007 14:42

Etter å ha hørt med Video4, så er jo dette kameraet gått ut av produksjon (som nevnt).
Det i seg selv er jo egentlig ikke så stort problem, for kameraet får man lett tak i, og Video4 har dette inne.
Det som jeg syntes var litt mer kjedelig er at det kan være problemer med å skaffe tak i ekstrautstyr, og da med IR utstyr spesielt i tankene.

Jeg er ikke av den som har det travelt, og kommer ikke til å kjøpe noe kamera enda, men jeg liker å bruke litt tid på å sondere terenget for å finne noe jeg kan være fornøyd med.
Dette betyr heller ikke at utstyret trenger å være av aller nyeste dato, men det må være godt og driftsikkert.

Med dette kameraet fra Panasonic, så tror jeg at jeg hadde fått absolutt alt jeg er ute etter (og mer til), men med tanke på problemer rundt ekstrautstyr så må jeg kansje vurdere noe annet.
Er det da noen som kan anbefale noe tilsvarende kamera (prisklasse opp til 20 000,-)?
Jeg vil også svært gjerne ha den natt modus funksjonen (Zero Lux IR Mode), men da snakker vi kansje om andre prisklasser?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]