JVC GY-HD111E

JVC GY-HD111E

Innleggav polkaking » lør 20.10.2007 19:28

Er det noen som har kjennskap til dette?

Jeg har behov for nytt kamera, og testet da GY-HD101E for noen dager siden. Må si jeg liker dette kamera veldig godt. Spesielt å ha ordentlig linse er et krav.
Har brukt HVX200 en stund, men dette gikk i sjøen... Og prisen på skulderversjonen til Panasonic er litt for drøy ennå.

Det jeg ikke helt har funnet ut av på GY'en er om det er mulig å ta opp i "full" HD på det. (Jeg har en Firestore-disk.)
HDV er noe som bryr meg midt i ryggen, men når jeg først skal ha et nytt kamera, er jo muligheten for HD en fin ting. Selv om jeg klarer meg med SD i lang tid ennå.

Setter pris på innspill!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 20.10.2007 20:25

FS-100 funker ikke til dette, men jeg tror en variant av FS-4 gjør det.
I så fall snakker vi HDV til disk.

"Full HD" er et tullebegrep som egentlig ikke betyr en døyt, men er det HD-SDI ut på det, kan du bruke det til flere HD formater enn HDV, i det minste i studio.

(googlet litt...)
http://www.jvcpro.co.uk/item?item=GY-HD101E

Du har komponent ut, og med de riktige boksene kan du tappe disse til det HD formatet du ønsker før kompresjon, "begrenset til" 720p

Her er "Firestoren" som er kompatibel:
http://www.jvcpro.co.uk/item/index_html?item=DR-HD100E

G

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav polkaking » lør 20.10.2007 20:57

Fortsatt i tvil om hva som er veien å gå. Jeg kan jo få et strålende skulderkamera med ekte 16:9 på bruktmarkedet til prisen av et slikt kamera.
Jeg jobber i SD og regner med at jeg fortsetter med det en god stund til.

Hva prøver jeg å si? Vet ikke... Har fulgt diskusjonene her på forumet en tid, og jeg har blitt klokere, men valget er ikke blitt noe lettere.

Er det forresten noen som har noen formening om det er progressivt eller interlaced som blir det formatet man lander på hos kringkasterne?

Takk for svar!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 20.10.2007 22:02

720p 50 er "første trinn" i EBU-land

Men det ligger vel litt frem i tid.

Om du kan få et digi/DVCPRO 50 kamera for denne prisen, vet jeg ikke, men om du kan få det og skal jobbe i SD, hadde ikke jeg vært i tvil...

Og det hadde ikke blitt JVC -;)

G

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav polkaking » man 22.10.2007 11:15

gunleik skrev:Du har komponent ut, og med de riktige boksene kan du tappe disse til det HD formatet du ønsker før kompresjon, "begrenset til" 720p


Ble nysgjerrig nå. Hva er riktig boks?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav gunleik » man 22.10.2007 15:48

AJA har en likten komponent til SDI sak som funker fint...

Ellers har jo både BM og AJA dette i de fleste av de større løsningene (med både digitale og analoge i/o)

G

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Talle » man 22.10.2007 16:54

Sånn i teorien burde denne boksen fungere på mitt SONY HDR-FX1E kamera også som har component ut. Men hva kommer ut av den komponent utgangen tro, jeg er vel ikke så heldig å få progressive bilder ? Den interlaced driten har vel antagelig allerede kuka med signalet og ødelagt det ?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav gunleik » tir 23.10.2007 19:58

Du får slå opp imanualen, men det er nok et i-signal...

Spørsmålet rundt hvor nyttig utgangen er, avhenger av hvor (i signalprosessen) signalet blir tappet... Og seff kvalitet på D/A og (fyll inn variabler her)

G

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav ThomasV » ons 31.10.2007 21:30

Vet ikke helt hva budsjettet ditt er på, men i menigheten vår vurderte vi lenge 251-modellen til JVC med HD SDI. Men pga. HDV fant vi ut at vi ikke ville være så mye lengre enn tidligere når vi hadde Sonys små HDV-kamera, så vi endte opp med å importere 3stk HPX555 fra globalmediapro. HPX555 er den japanske modellen av HPX500, så det var bare å gå inn i menyen å skifte til 50Hz, så er de så godt som lik 500.

Fantastiske kamera, rett og slett :)
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gunleik » tor 01.11.2007 20:58

wow

500 til 55k...

Bra

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re:

Innleggav Govva » lør 29.12.2007 16:25

gunleik skrev:720p 50 er "første trinn" i EBU-land

Men det ligger vel litt frem i tid.

Om du kan få et digi/DVCPRO 50 kamera for denne prisen, vet jeg ikke, men om du kan få det og skal jobbe i SD, hadde ikke jeg vært i tvil...

Og det hadde ikke blitt JVC -;)

G
Hvorfor hadde det IKKE blitt JVC

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: JVC GY-HD111E

Innleggav THB FILM » lør 29.12.2007 18:08

55K for et 555 kamera.? Men det er vel uten linse og P2 kort regner jeg med. I såfall tror jaggu at jeg bestiller et kamera derifra.Norsk mva 25% kommer vel i tilegg.

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Re: Re:

Innleggav gunleik » lør 29.12.2007 23:55

Govva skrev:Hvorfor hadde det IKKE blitt JVC

ooops, klønete formulering.

Det jeg mener er at jeg ville valgt et 2/3" SD kamera med lav kompresjon, fremfor et JVC HDV kamera.

Jeg sitter og keyer en del. Det gjør vel en del med denne uttalelsen...

Pixler er ikke alt.
Fargeoppløsning er vel så viktig.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: JVC GY-HD111E

Innleggav Govva » søn 30.12.2007 17:08

Ja, er enig med deg Gunleik. Jeg hadde også valgt et 2/3 kamera, uten tvil, om økonomien hadde vært til stede, men nu er det nu slik at får man ikke det man ønsker, så får man se etter noe annet.
Har sett litt på JVC GY HD 201E, og utifra det jeg har sett, så er den ikke helt uintresang. Dette av 2 grunner.
Dette kameraet er en skulder kamera med utbyttbar optikk. (Klarer ikke å jobbe med de andre 1/3 kameraene som man ikke vet hvordan man skal holde.)
Den andre grunnen er at man kan koble til en hard disk til kamera, og dermed få en filbasert løsning.
Men jeg er usikker fremdeles, så om det er noen der ute som har en annen løsning til ca 100 000, så er jeg meget motagelig for tips

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: JVC GY-HD111E

Innleggav gunleik » tir 01.01.2008 16:45

Jeg har sett digi løsninger i denne prisklassen det siste året, men jeg har endt med ikke å ha lyst på dem likevel.

Syns HPX 500-rådet litt lenger opp i tråden ser artig ut.

Men det avhenger litt av bruk.
Om du skal bruke kameraet i en studio-setting og JVC'en har en pre-kompresjons HD-SDI tap, kan både dette og EX1 (selv om dette ikke har ombyttbare linser) være gode alternativ.

Har forresten sett ekstremt få som bytter linser på disse små-kameraene.

Video4 har veldig lenge hatt et brukt JVC til salgs med ekstra linser.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Neste

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]