Hvor kan jeg leie et varicam?

Hvor kan jeg leie et varicam?

Innleggav Anders Holm » tor 10.05.2007 15:01

Skal skyte musikkvideo og er interessert i slow-mo effekt. Må ha et varicam, med mindre noen vet om en anne go løsning.

Hvor god er slow-moen i Shake? Vet at det antagelig ikke kan sammenlignes, men spør alikevel.

Anders Holm
http://www.godtsagt.no
Sist endret av Anders Holm den ons 16.05.2007 23:25, endret 1 gang
medlem i 208 måneder
 

Innleggav filmnongrata » tor 10.05.2007 15:26

Slow motion i Shake er slettes ikke værst, selv med dv kvalitet. Husk at et varicam fort koster deg fra 5000 og oppover per dag+tape og leie av spiller. Dersom du har nok lys kan du bruke en billigere løsning, skyte med høy shutter og slow'e i shake...garantert mye billigere og resultatet blir kult (om enn ikke varicam) ;)

Er ikke sikker på hvor du kan leie, vet twentyfour seven har et eller to Sony FW900 cinealta, mulig de også har varicam...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Takker

Innleggav Anders Holm » tor 10.05.2007 15:43

TAkk for raskt svar. Kanskje du ogsån kan forklare neg forskjellen på slow-mo i shake og i FCP?

TAKKER,
ANDERS
medlem i 208 måneder
 

Innleggav TigerOla » tor 10.05.2007 18:30

Michael Mench har en kjapp introduksjon på slowmotion i Shake vs. FCP :)

http://forums.creativecow.net/articles/ ... SLOWMO.mov

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Flotte saker

Innleggav Anders Holm » fre 11.05.2007 11:16

Jeg bør med andre ord skyte interlaced på høy shutter for å få best resultat?

Anders
medlem i 208 måneder
 

Innleggav gunleik » man 14.05.2007 0:44

Om du skal shake det, bør du generelt IKKE skyte interlaced. Shake liker ikke interlacede bilder noe særlig.

Den enkle/billigere/bedre løsningen sånn midt mellom Varicam og DV -;) - men ikke til erstatning for en 900... er å leie en HVX-200 som også kan gjøre vari-speed. Riktignok bare i 720p, men det er det samme for Varicam.

MEN det kommer an på hva slags bilder du skal skyte (med fast linse og 1/3" sensor er det seff en mengde begrensninger)

Der det passer å bruke HVX'en er den kul.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron