HVR-Z1E og Cinetone Gamma/Polafilter

HVR-Z1E og Cinetone Gamma/Polafilter

Innleggav hkarslen » tir 08.05.2007 9:48

Heisann!

Skal skyte en kortfilm i neste uke på HVR-Z1E og skal igang med å gjøre noen tester. Men er det noen som har erfaring med Cinetone funksjonen på dette kameraet. Det skal visst fake 25p look "in camera", hvordan blir dette på skjermen. Skal Final Cuts sequence settes til progressive eller Upper som vanlig er med HDV. Gir gammainnstillingene noe ekstra/annet en det magic bullet og andre filtre kan gjøre? Har litt dårlig i tid i post på denne, så kunne godt tenke meg å få en god look straight outta tha cam

I tillegg lurer jeg på om det finnes løsninger for filter på disse kameraene. Er det kanskje noe matteboksløsninger?

Takk for all hjelp!
http://www.hkarlsen.no
medlem i 223 måneder
 

Innleggav TigerOla » tir 08.05.2007 19:00

Med Canon XL H1 filmer jeg i HDV F1, det blir progressivt skutt, men lagret interlaced på tape. Gudene vet hvorfor..

Når jeg capturer dette med FCP bruker jeg none på field order, og bildene vises som de skal ut på TV. Har du mulighet til å ta opp en test eller to bare 10 sekunder hjelper det jo mye på å finne ut hva som funker og ikke hos deg med det kameraet.


Filter for kameraet tror jeg du må gjøre via mattebokser ja.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav hkarslen » fre 11.05.2007 18:30

Ok, takk for svar!
Tror jeg går for å skyte "reint" jeg, i og med at alt som skjer in-cam må være digitalt og da må kunne gjennskapes bedre utenfor. Slik må det vel være med dit kamera også, i og med at outputen blir interlaced? Progressivt skutt interlaced må man vel deinterlace uansett?

Men ellers takk for svar, mattebox med polafilter er bestill!
Håvar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 11.05.2007 19:13

Nei, du må ikke deinterlace. Jeg har ikke hatt noe problem med å gjøre det slik at jeg tar det inn i FCP som 25P, og eksportert til MPEG2 via Compressor. Prøvde det på skjerm her en dag - funka helt utmerket det.


Her er klippet jeg prøvde med forresten: http://www.olahaldor.net/shite/eline720p.mov

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]