Kassett, HD eller DVD?

Hvilken type kamera ville du ha kjøpt?

Kassett
27
66%
HD
14
34%
DVD
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 41

Kassett, HD eller DVD?

Innleggav quadra800 » tor 22.03.2007 16:52

Hei!
Jeg bare lurer: Hva ville du ha kjøpt om du kunne velge mellom kassett-, HD- og DVD-kamera?
For min del ville jeg aldri ha kjøpt annet enn kameraer med kassett.
Grunner for:
-Den aller aller sikreste lagringen
-Størst kapasitet
-Mest utbredt
-Bruker lite strøm i forhold til andre typer
Grunner mot:
-Tar lang tid å eksportere til lagrings- eller redigeringsstasjon
-Kassettene kan bli ødelagt og støvete

Hva er deres synspunkter?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav devotio » tor 22.03.2007 20:06

Vel, om du skal ta opp mye i et "kutt" kan det være en idé å kjøpe en HDD opptaker til et kamera som bruker kasset. Noe alá nNovia: http://www.nnovia.com/

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

HD kamera

Innleggav aagee » tir 22.05.2007 23:56

Hvor forsiktig må du være med et HD kamera?
Vurderer og kjøpe ett og lurte berre på om noen har erfaringer her, vibrasjoner og om det tåler ett lite fall?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav gunleik » ons 23.05.2007 1:30

Harddisker er risky.

Gunleik
... med Firestore -;)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav devo » man 28.05.2007 3:19

Kassett er beste alternativet i dag. Men om noen år tar selvfølgelig fastminne av noe slag over for alle alternativene. Noen grunner:

1. Robust. I teorien ja. Ihvertfall ingen bevegelige deler.
2. Kjapt. Direkte tilgang til hvert opptak.
3. Billig å produsere. Jada, helt seriøst. Det blir det når markedet øker.

DVD ville jeg ikke hatt om du kasta det etter meg. "Elendig" bildekvalitet i forhold til DV, og nå som HD er på vei blir det ihvertfall utelukka. I tillegg til at det er VM i bevegelige deler.
HDD er kanskje litt mer aktuellt, men allikavel stoler jeg ikke på en harddisk i et kamera som kanskje skal gjøre alt anna enn å stå stille....

Og ja, DV-kassetter har såklart mest bevegelige deler, men til gjengjeld har det ingenting å si om du dunker aldri så hardt borti det. Kommer kanskje et lite hopp akkurat i dunket, det er alt. en harddisk kan ta kvelden og en DVD bruker evigheter på å komme seg igjen

Så, kassett er tingen foreløpig!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 29.06.2007 0:01

Skal du ha en brukbar hadisk for opptak så må du regne med 20.000,- Mener den heter FX100 fra Panasonic. I løpet av de 17 årene jeg har drevet videoproduksjon har jeg aldri hatt problemer med tape. Kjør en rensetape i blandt og ungå støv og skit i kameraet, og ta vare på tapene så er dette det beste opptaksformat mener jeg. Jeg bruker DVC-PRO 25/50 og et Panasonic AJD-800 2/3 chip. Klart det tar mere tid og laste inn(Logge), men det er verdt det. Hardisker er for dyrt og ustabildt enda. Jeg ville ikke føle meg trygg på at opptakene er der når jeg skal ha de. Litt kortsluttning/starisk elektrisitet osv.osv.(Hvor er opptakene hen da.?? SLETTET.!!!

THB FILM.
medlem i 201 måneder
 

Innleggav gunleik » fre 29.06.2007 5:10

FireStore-100 fraFocus Enhancement heter den boksen.
Prisen stemmer for denne modellen, som tar opp i P2 (DVCPRO-HD) format.

Det finnes mange rimeligere løsninger for DV og HDV.

Er godt fornøyd med FS-100, men har ikke testet noe annet. Hadde tenkt å prøve ut CinePorter, men det ser ut til at 16GB P2 kort har gravlagt det prosjektet.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav THB FILM » fre 29.06.2007 8:53

FS-100 heter den ja.! Skal jeg gå over til HD så blir det AG-HVX200, helt klart. Kjempekamera.! og en F-100 for opptak i HD.Minnebrikkene P2 er for dyre enda.Leier et for en evt produksjon,for den har en del forbedringer som vil komme i neste verson av dette kameraet. Aldri lurt og kjøpe første genrasjon.Men du verden for et kamera.! Ser forøverig at FOTO/VIDEO på Lillehammer selger dette kameraet 25% billigere en inportørene VIDEO4/VIDEOUTSTYR. Det er 10.000,- spart.!! Så enten tar de en rå fortjeneste, eller så har FOTO/VIDEO en anen inportavtale. Se forøvrig på FINN.NO under videokamera der selger de også andre HDV kameraer for en mindre sum.

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 30.06.2007 11:50

HVX-200 er ike et HDV kamera, men et DVCPRO-HD kamera.

Kjøpte HVX'en for 42.000 + mva for mer enne ett år siden fra Video 4, så prisen er ike noe dårlig. Pakkene som Vieo4 annonserer (dyrere) inneholder utrolig mye ekstra snacks.

mvh:
Gunleik

(fotovideo og Video4 kunde -;)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav THB FILM » lør 30.06.2007 23:08

Jeg er fulstendig klar over at dette er et HD kamera.! Men som også har flere andre formater og ta opp i.! FOTO/FOKUS på Lillehammer ligger 25% under i pris uansett.! Videoutstyr AS selger dette for 53,000,- inkl mva, mulgens har VIDEO4 bedre tilbud. Har vert kunde hos disse siden 1989, så jeg følger da med på hva de selger.! Det var før de heter VIDEO4, men hete da NTV konsult.!Startet den gang med MII som i sin tid kostet flesk.Men det er en anen sak.! Fikk et tilbud på dette kameraet med FS-100 og div, og fikk den samme prisen på Videoutstyr AS. Jeg bruker i dag et AJD-800E 2/3 DVC-PRO 25. Pris dengang 200.000,-

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 01.07.2007 11:45

Ooops.

Leste feil.

Trodde det var fotovideo -;)

Skal sjekke ut dem. Har tenkt på å få meg ett til.

Er du sikker på at dette er originalimport?

mvh:
Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 01.07.2007 12:16

Hei.! Regner med at det er det, de har sikkert andre inportavtaler, eller tar det via andre transportland. 41.500,- er uten mic, men den kosterikke mange kronene, men jeg ville uansett kjøpt en mere retnings styrt mic en den som følger med kameraet. Jeg bruker en AKG-C-568 EB stereo, og den er kjempe.! Det var vel jeg som skrev FOTO/VIDEO, men det var feil.! :-)

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 01.07.2007 19:43

HVX uten mic????

Gå'kke. Er ikke løs.

Låter rart dette her.
Det er med batterier, lader og LCD/viewfinder -;)

Skal til Lillehammer til uken. Hvor holder de til?

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 01.07.2007 20:20

He-he.! Kanskje det bare er tomesken + manual.! :-). Husker ikke adr, men se på FINN.NO under videokamera. Ikke vanskelig og finne.! Ja kanskje det ikke er stedet for en handel.! Men la meg høre etter du har vert der.! Kjekt og få vite.!

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Innleggav THB FILM » søn 01.07.2007 20:26

Jeg mente ekstra mic jeg da for den som sitter på er ikke brukenes til noe. Slik er det på alle disse små kameraene.(Litt anpusten f.eks under opptak så hører du mere pes en det som egentlig skulle vert der av lyd)

THB FILM
medlem i 201 måneder
 

Neste

Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere