fra kamera direkte til PC/MAC?

fra kamera direkte til PC/MAC?

Innleggav jeberik » tor 22.03.2007 15:22

Hei!

Jeg har et SONY DCRDVD205E DVD-videokamera som jeg til nå har søkt høyt og lavt etter noen svar på om det er noen mulighet for å koble dette videokamera direkte til PC/MAC for så og overføre klippene/opptakene så jeg kan redigere dem. Til nå har jeg brukt DVD`n for så og formatere den til MPG4 for så og importere det til iMovie.

Her er spesifikasjonene: http://www.sony.no/view/ShowProduct.act ... D+Handycam

Noen som har peiling på dette så hadde jeg vært veldig takknemlig!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Froskus » tor 22.03.2007 18:08

I og med at det ikke er noen digitale utganger på den (firewire/usb) så må du vel antakelig vis skaffe deg en analog til digital video boks som du kan koble til firewire/usb på pcn, for så å koble AV-kablene (gul/rød/hvit plugg) til denne boksen.

Fra sonys side:
i.LINK™ (DV)-inngang NEI
i.LINK™ (DV)-utgang NEI
i.LINK™ (MICROMV)-inngang NEI
i.LINK™ (MICROMV)-utgang NEI
USB-terminal NEI

Eksempel på en slik boks, er denne
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Knesaren » fre 23.03.2007 1:03

Hvis du har "DVD-skuff" kan du f.eks. bruke DVDxDV for å rippe vidoen ut til det formatet du vil ha den i.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav jeberik » fre 23.03.2007 9:25

Strålende! Denne boksen er kanskje noe man får kjøpt på Clas Ohlsson eller elkjøp?

Har DVD skuff hvis du mener der jeg skal putte DVDén, forsto kanskje ikke det du sa helt riktig føler jeg når jeg ser svaret he he :S

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Froskus » fre 23.03.2007 10:53

Heisann!
Denne boksen har de i alle fall på applestore. Søk på "canopus" så kommer den opp.

Ellers så har jo også Pinnacle (pc only, tror jeg) også noen sånne bokser / kort du kan sette inn i pcn.
Elkjøp har jo denne
Fra Elkjøps side:
Inneholder ett internt PCI kort med Composite, S-Video, Stereo audio og FireWire IEEE 1394 inngang/utgang og programvaren Pinnacle Studio Plus v.10.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav jeberik » fre 23.03.2007 11:49

Sitter på en macbook så da er nok de valgene utelukket og den på AppleStore er 3 ganger prisen en andre steder, men er kanskje verdt det?
Har ikke handlet på nettet før så kanskje det første alternativet du sendte er en grei deal? eller kommer det opp i samme prisen når den skal sendes så langt (litt usikker hvor de holder til, men så at jeg kunne bestille den der) hva anbefaler du/dere?

Kommer uansett til å kjøpe en sann boks, siden det letter prosessen noen hakk :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]