Kjøpe/lage dolly på skinner

Kjøpe/lage dolly på skinner

Innleggav jonasc » ons 07.03.2007 1:16

Jeg kunne tenkte meg å skyte en kortfilm hvor jeg brukte en dolly som gikk på skinner. Jeg har ikke oversikten over hva som finnes på markedet og hva som anbefales. Nå er det slik at jeg er student og har budsjett deretter.

Noen som vet om et rimelig system? Eller er det noen som har gått i "Petter Smart" modus og mekket noe selv?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Govva » ons 07.03.2007 11:47

Alminiums stige og hjul på stativet. Har testa det engang i tiden, og det funka som bare det

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav TDSzevz » ons 07.03.2007 12:09

Leste i Bruce Campells - If chins could kill hvordan de gjorde det på Evil Dead settet.

De brukte to tre buker med en 2"-4" liggende mellom, planken som ligger mellom ble dekt med gaffa tape og smurt inn med vaselin. Kameraet ble plassert oppå en vinkel som ble lagt oppå planken.

Vips så har du en billig løsning ;)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Dolly

Innleggav Nisshin » tor 08.03.2007 23:11

Hei.
Jeg har en veldig bra dolly som du kan få leie.
Den har for tiden 3m skinne og den har en stor og en liten plattform som kan settes sammen til ca 100x90cm.
Det er også "apple box" og kiler med.
Ta kontakt om det høres ut om du kan bruke den.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Even_g » søn 11.03.2007 16:36

Jeg ble veldig interiser nå!
Jeg er også på jakt etter det...
Har du et bilde av den?
Har du en sånn med tre stenger også kan man sette kamerastativet på den også har den hjul? :-D

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav jonasc » man 12.03.2007 20:29

Jeg er førts og fremst ute etter å lage en selv. Det tipset med en stige kan jo sikkert fungere brukbart. Men hva med hjul-ordning på stativet. Noen forslag?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Govva » man 12.03.2007 22:22

Trur du får kjøpt noen type hjul på claes Ohlsson, som passet akkurat. Disse har om jeg husker rett en kant på innsiden, som gjør at stativet kjører stabilt på skinnene.Var med på å bruke denne metodeen under inspilling av en film i Sverige for en god del år siden. Var første gang vi prøvde det, og det funka helt ok.
Verd å prøve. Koster ikke mere enn stigen pluss noen kroner til 3 hjul, samt festanordning til hjulene. Trekiler kan du snekre selv

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Dolly

Innleggav Nisshin » ons 21.03.2007 14:28


Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Even_g » ons 21.03.2007 17:38

Utrolig stlig!
Kan du si meg hvor du har kjøpt skinnene?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Dolly.

Innleggav Nisshin » ons 21.03.2007 19:29

Skinne er metallrør fra et sted nede på Furuset. Hele Dollyen kostet bare i deler i overkant ca 5000kr samt at vi jobbet to mann på den.

Men den er verd det, den er som en drømm.

Mvh
Nisshin

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]