Hjelp med overføring av DV-tapes til iMac

Hjelp med overføring av DV-tapes til iMac

Innleggav Invisigoth » tor 08.02.2007 13:37

Hei hei godt folk, jeg har et lite problem med å få overført filmer jeg har tatt opp på mini dv-tapes.
Kamera er et JVC GR-D650e. Det fulgte med en usb-kabel med kameraet, men med denne får jeg ikke overført filmene til iMacen min.
Er helt grønn på sånne ting
Hva gjør jeg feil?

Har søkt litt på forumet om dette men fant ikke noe som kunne hjelpe, har det vært oppe før kan dere bare linke til noe som gir svar.

Takker for all hjelp :D
medlem i 218 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 08.02.2007 13:51

Sjekk side 44 i brukermanualen (eller se i brukermanualen som fulgte med ditt kamera). Du må bruke firewire (omtalt som DV-kabel i manualen).

VIKTIG:
JVC skrev:When connecting the camcorder to a PC using a DV cable, make sure to follow the procedure below. Connecting the cable incorrectly may cause alfunctions to the camcorder and/or the PC.
- Connect the DV cable first to the PC, and then to the camcorder.
- Connect the DV cable (plugs) correctly according to the shape of the DV connector.


Fulgte det med en kabel som så slik ut?

Bilde

Det er en slik en du trenger å koble mellom kameraet og iMacen. Når du har koblet sammen kamera og datamaskin, kan du åpne f.eks. iMovie og importere video. Hvis iMovie er nytt for deg, vil jeg anbefale deg å ta en titt på følgende side: http://www.apple.com/ilife/tutorials/imovie/

Lykke til! :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Invisigoth » tor 08.02.2007 13:56

Oi kjapt svar takk for det :-D
Eneste kabelen som fulgte med var en usb kabel. Da er det bare å kjøpe seg en firewire kabel da.

Et lite spørsmål til da, er det en stander for firewire kabler slike at det er samme hva kabel jeg kjøper eller må jeg kjøpe en som JVC selger? Altså er pluggen som skal i kamera make på alle firewire kabler?
medlem i 218 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 08.02.2007 14:06

Du trenger en helt vanlig standard firewire 6-pin til 4-pin-kabel, som vist på bildet :)

Det er blant annet å få kjøpt på Clas Ohlson.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Invisigoth » tor 08.02.2007 14:11

Her får jeg alt servert på sølv fat. Takke så mye.
Får ta å komme meg ned på Clas Ohlson en tur da.
Da skal jeg ikke plage deg mer i dag, takk igjen :-D
medlem i 218 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]