Forslag til nytt kamera

Forslag til nytt kamera

Innleggav fors1 » man 18.12.2006 11:58

Hei,

Jeg jobber i en IT-bedrift i Norge. Vi har i det siste begynt å filme en del demoer av våre produkter selv. Problemet er at kvaliteten ikke er optimal, og jeg tror kameraet kan ta noe av skylden (mvxi3). Derfor skal vi nå kjøpe inn et nytt kamera, og jeg ville blitt meget takknemlig om noen kunne komme med et par forslag i 10 000 kroners klassen, og i 20 000 kroners klassen.

Kameraet skal for det meste benyttes i små kontorer hvor det ikke alltid er optimalt med lys. Motivet som skal filmes er ofte enten en liten mobiltelefon, tv-skjerm, pc-skjerm (lcd), eller lerret (projektor).

Forslag mottas med takk. Spør gjerne om dere trenger mer info om bruksområde.

Mvh

Erik

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Kamera

Innleggav AlexJoyce » man 18.12.2006 16:29

Jeg solgte nettop et Sony PD-170 som var veldig lite brukt til 20 000 kr. Noe av den typen burde du vel gå etter. Kamera kan filme i 2 lux, har god bildekalitet, men filmer da bare i Standard def.
Det er mulig vi kommer til å selge noen flere sånne kameraer ettersom vi ikke bruker de og de bare ligger rundt og samler støv.
Da blir det noe i den prisklassen.

Her kan du se bildet :
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9001338

Jeg ville nok ha funnet noe som var pent brukt ettersom man får jo alltid mer for pengene enn om man kjøper noe nytt om det alikevel bare skal være til sånne småjobber.
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Knesaren » ons 20.12.2006 0:25

Du sier det er lite lys hvor du filmer. Tror det kan være like greit å bruke pengene på lys istedet for kamera. Når kamera får nok lys produserer de fleste greie nok bilder.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » tir 02.01.2007 23:09

Om dette "mvxi3" er det Canon kameraet jeg tror det er, så blir det ikke spesielt gode bilder nesten uansett lys. Det blir fort støy på mørke bilder.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 06.01.2007 15:21

Jeg ville kikket på DVX100 fra Panasonic i stedet for en 150/170 om bildene skal postes på web pga progressive bilder fra start til mål.

HVX-200 er et bedre alternativ om du har råd. da kan du filme i DV50 eller DVCPRO HD, progressivt med mindre fargekomprimering.

Om dere er en IT-bedrift, er arbeidsflyten gjenkjennbar (skyt rett til disk eller minnekort)

Lys, stativer, monitorings- og redigeringskunnskaper og løsninger og må dere ha uansett ,om bildene skal bli ok.

mvh:
Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav twintip6 » søn 21.01.2007 23:05

Koster 28.000 men er så utrolig mye bedere, Sony HDR-FX1E gir ekstremt bra bilde kvalitet.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav gunleik » søn 21.01.2007 23:35

Eller om HDV er tema.

Canon XH-A1
http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38729
Utrolig mye artig for pengene (31k) om man er fornøyd med HDV.
Men Panasonic 100 kameraet har jeg nylig sett brukt for 14k.
Husker ikke helt hvor...


Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Innleggav torarve » tir 23.01.2007 11:19

Har nylig kjøpt meg nytt camara (Sony HDR-HC3), etter å ha benyttet et vanlig billig DV camera fra Sony over en tid. Bildene på det nye kameraet er meget bra i fohold til det gamle med falsk 16:6 (mye konverteringstid i iMovie) I det nye gikk overføringen i sanntid uten problemer, og i riktig 16:6 format uten svart linje oppe og nede på TVen. (det blir faktisk svart oppe og nede på TVen på falske 16:6)
Hadde først en harddiskopptaker fra JVC, makan til plunder med overføring og ekstraprogrammer skal en lete lenge etter. Videre måtte opptakene stykkes opp igjen i ettertid.
Skal man redigere er DV kamara fremdeles best, videre er det sikrest mht lagring. DVD mediet er jo svært følsomt mht riper etc. Harddisk? Hva sker om du har 5 timer med opptak på hardisk og kamaraet går i stykker eller blir stjålet?
Alt i alt er jeg meget fornøyd med Sonys nye full HD 1080. I og P har jeg ingen peiling på.

Luis
Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron