"film"kamera

"film"kamera

Innleggav Danjel » søn 03.12.2006 1:12

har noen tips og råd ang. kjøp av videokamera som ligger nært opptill "filmlook". tenker å bruke det til kortfilmer og musikkvideoproduksjoner.
har hørt at jeg bør velge ett med progressive scan, 16:9, HD. vil også ha et som kan ta gode "saktefilm" sekvenser..

kommer til å bruke ca 20.000 pluss minus..
vil helst kjøpe et brukt et.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Erlend Larsen » søn 03.12.2006 17:14

Skal du ha dette ser Panasonic HVX-200 til å være best løsning; HD-oppløsing i et robust format med ekte progressive scan, cinegamma, variable framerate, ekte 16:9 etc
Men - du kommer ikke til å få det for 20.000, du må nok minst doble prisen og da får du ikke med noen opptakskort (men kan gjøre opptak i SD til tape).
Mitt råd er at du dropper HDV-kamera til dette, de har stort sett veldig TV-look og interlacingen/komprimeringen kan gi mange utfordringer i etterarbeid.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav appeltje » tir 05.12.2006 13:44

Tviler på at du vil finne dette kameraet brukt. Men jeg er enig, den dagen jeg selv går over til HD da vil jeg også ha dette kameraet. Det er det beste i sin prisklasse.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Danjel » tir 05.12.2006 18:03

oj. var dyrt det gitt. men det ser unektelig bra ut ;) har du noen forslag til et rimligere kamera? må vel fire litt på krava mine skjønner jeg.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav 247 » fre 08.12.2006 15:05

Om du firer litt på kravene er vel Panasonic DVX 100 AE eller BE et greit kamera.
Ikke HDV, men DV, brukbar "filmlook", og et godt verktøy å jobbe med.
Etter at HVX 200 kom har nyprisen falt, og det bør vel også være mulig å finne et brukt slikt.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Thomas Berg » lør 23.12.2006 18:39

Har et pent brukt DVX100AE som skal selges med kvittering, uvfilter og alt original utstyret som var med da jeg kjøpte det fra videoutstyr. Det er kun 14 timer på hour meteret. Si ifra om du er interessert. (jeg har fått pristilbud på nytt kamera med innbytte på dette kameraet, så trenger svar litt kjapt) Knall godt kamera som selges pga. overgang til hd.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Danjel » søn 24.12.2006 0:10

tja.. hva skal du ha for det?

mvh. Daniel
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Thomas Berg » søn 24.12.2006 0:38

tenkte på ca 23.000,- men kan selge det for 21.000,- ved hurtig avgjørelse. det følger også med 4 nye kasseter og alt original utstyret og uvfilter. Har kun brukt de beste panasonic kassetene. Det er også med Barry Greens DVX book+dvd.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Danjel » søn 24.12.2006 13:54

gir ikke mer enn 14.000 kr for det kameraet.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Thomas Berg » søn 24.12.2006 16:32

har fått et bedre tilbud for innbytte. Men du finner sikkert en litt eldre utgave av dvx'en til billigere pris.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Alan Smithee » ons 03.01.2007 12:19

Uansett hvilket cam du går for, så husk at selv om 'filmlook' kan være bedre enn å ikke ha det så faller det til syvende og sist på tre ting: Lighting, Composition and Post-production.

Det er ikke nødvendigvis vanskelig å gjenskape digital filmlook og jeg mener at selv med en slik feature innebygd i kamera så er det fortsatt et digitalt medium som ikke nærmer seg film (med mindre man går høyt opp i prisklasse på HD kamera). Anbefaler alle å lese litt opp om fargekorrigering og lyssetting.

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/fcp_homepage_index.html finnes det noen hoder som har prøvd seg på dette. Kan komme til nytte.

magnus
medlem i 207 måneder
 

Innleggav gunleik » lør 06.01.2007 15:28

Filmlook med videokamera -;)

Finnes noen lløsninger, men avstanden mellom (spesielt DV og HDV) video og 36/16mm er stor på nesten alle målbare områder.

Framing og hvordan du filmer er der du bør begynne.

Og så må du ha en god monitoring og post-løsning men aller viktigst:
En klar idé om hva du ønsker å fortelle og hvordan.

Om du snakker om fargekorrigering, "looks" og progressive bilder, finnes det en del filtere du kan komme i gang med, men det beste rådet ville være å sette seg ned med en del av de (svært gode) alternativene som finnes for egenlæring på området.

Peachpit press har mye godt å komme med for FCS - om du er på Mac.

Men jobb mye med 3-way CC og ha en plan med hva du prøver å oppnå.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]