Hvilken type filer er dette og hvordan åpner jeg dem?

Hvilken type filer er dette og hvordan åpner jeg dem?

Innleggav Singeling » tir 08.04.2014 12:23

Jeg har noen dvd-disker med video på. Jeg putter dem inn i macen, og den er høflig og spiller den av i dvd-spilleren. Men når jeg kikker på innholdet på disken så er det mange filer der med ulike endinger. BUP, IFO VOB. De vil ikke åpnes når jeg trykker på dem.
Her er det noe jeg ikke skjønner, skjønner jeg...
Går det an å laste opp skjermbilde til dette innlegget så jeg kan vise? Er det et poeng?

Hensikten er at jeg skal gjøre filene klare til å legges ut på nett, og samtidig lære meg hvordan det gjøres. Det er dokumentasjon til phd-arbeid, konsertopptak.
medlem i 178 måneder
 

Re: Hvilken type filer er dette og hvordan åpner jeg dem?

Innleggav Oscar » ons 09.04.2014 0:54

You want to grab the .vob file and convert it to .mov

.vob and .mov files are only containers for a variety of codecs (glasses for different liquids if you want).

.vob files usually use MPEG-2 as a codec, which can't be read my MPEG Streamclip, unless you have Final Cut (Studio/Pro) or the QuickTime MPEG-2 Playback Component installed.

If neither is the case, then MPEG Streamclip (MSc) will not help you to convert those files.

You could use Handbrake first, and then MSc to convert to .mov files using the DV codec or the Apple Intermediate Codec (AIC) as those are meant for editing. H264 and its compressive sisters are not however it is better for streaming if your just taking the whole file and want to put it online.
medlem i 216 måneder
 

Re: Hvilken type filer er dette og hvordan åpner jeg dem?

Innleggav Singeling » ons 09.04.2014 10:51

Thanks! Closer to knowledge now.
I tried to change it to.mov and it shows as a quicktime-file, but I´m as you said, unable to play the file.
Don´t have anything else but iMovie.

I have not used Handbrake before.

Is there a more specific way to explain this to an amateur like me? Will I manage to do this?....
medlem i 178 måneder
 

Re: Hvilken type filer er dette og hvordan åpner jeg dem?

Innleggav Oscar » fre 11.04.2014 2:56

Hey,

So I really have never done the exact procedure that you’re asking for, so I’ll give it a shot. I’m actually Norwegian, however I have a easier time writing in English than Norwegian when it comes to all the movie thing. So reply in any language you want.

Download Handbreak here: http://handbrake.fr/downloads.php

When that is installed you should be able to open the program and see your DVD in the source tab – Now decide what destination you want the file to be saved too.

Now the encoding can take a long time so don’t be alarmed.

After this you could probably drop the file in to iMovie and edit, iMovie has a good share to YouTube feature if that’s what you want.

Sorry for being so short and a lot of typos, still at work… Luckily I have a beer in my hand too…
medlem i 216 måneder
 

Re: Hvilken type filer er dette og hvordan åpner jeg dem?

Innleggav Singeling » tor 24.04.2014 12:18

Thanks for your reply! Will try.
medlem i 178 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]