Får ikke til å maile video

Får ikke til å maile video

Innleggav jana » ons 10.07.2013 20:58

Tok opp en video i kameraet på min iphone 4. Overførte til iphoto på macn. Spilte av greit der. Jeg skulle maile videoen til en venn, men det går ikke. Det blir til en bitteliten fil som er svart og uten lyd.

Hvordan mailer jeg videoer fra iPhoto?

Må jeg konvertere videoen til annet format før jeg sender den?

Håper noen kan hjelpe.
medlem i 189 måneder
 

Får ikke til å maile video

Innleggav krokan » lør 13.07.2013 18:27

Filen et sikkert alt for stor for å sende på e-post, last den opp på f.eks dropbox og del den der.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Får ikke til å maile video

Innleggav jana » tir 16.07.2013 0:25

Jeg har nå prøvd å laste opp til Dropbox. Samme som skjer der. filnavnet er "navn.mov". Når jeg prøver å spille av filen står den bare og laster, når jeg laster den ned spilles det av en videofil uten bilde og fil. I iPhoto er videoen fra iPhone helt normal. Forstår ikke hvordan jeg kan få sendt fra meg/delt videoen med den som skal ha den.

Info om videoen fra iPhoto:
259 mb
640x480
H.264
29.98 fps
9.36

Jeg har hurtig bredbåndslinje.

Jeg prøvde å både sende og legge på Dropbox en tisvarende video på 1 min (59 mb). Fikk samme problem. Forstår ikke hva som er galt. Videoene spiller jo helt perfekt i iPhotoprogrammet.
medlem i 189 måneder
 

Re: Får ikke til å maile video

Innleggav iDaniel » tir 06.08.2013 12:12

Prøv å dra filen ut på skrivebordet, så videre i Mail / dropbox
medlem i 182 måneder
 

Re: Får ikke til å maile video

Innleggav jana » lør 10.08.2013 14:35

Takk for svar alle. Men det jeg egentlig skulle visst er hvordan jeg deler video til facebook etter at jeg har overført dem til macen min. Det er underlig hvis det ikke er mulig, jeg ser jo mange andre dele videoer.

Jeg har små videosnutter tatt opp både med iphone og kompaktkamera. Det eneste jeg greier å gjøre med disse er å overføre dem til mac og se dem der. Jeg får ikke delt dem på mail, facebook, lastet opp på dropbox eller lastet opp på youtube og dele dem derfra.

Så hva er det egentlig jeg ikke har forstått?

Må jeg laste ned et ekstra program for å kunne dele videoer?

Vi har tatt opp video av bandet vårt og ønsker å dele de på fansiden på facebook. Da er ikke dropbox noe godt alternativ. Men nå funker ikke det heller.
medlem i 189 måneder
 

Re: Får ikke til å maile video

Innleggav Thai RidgeBack » søn 11.08.2013 2:04

Deling av mov.fil til facebook via iPhoto og iMovie skal gå greit den. Opplastningstid er avhengig av størrelsen på filen.

Youtube upload kan gjøres via imovie også (gjort det før, greit men går sakte)

Prøvd å sendt mov. fil på 2min fra iCloud (epost) men tjenerens maksimumsgrense er 28,3mb...Vet ikke hva er grense for gmail og yahoo jeg da.
medlem i 128 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]