vise video

vise video

Innleggav trulte09 » tor 27.01.2011 12:29

hei
jeg har en del videoer jeg i utgangspunktet har lagt inn på pc, men vil nå gjerne ta de med videre inn på min nye mac.
Kan jeg få til dette på noen måte? når jeg forsøker å åpne filene får jeg bare beskjed om at jeg ikke har rette programmet. så prøver å søke etter det, men finner ikke noe som passer.

håper noen kan hjelpe :-)
medlem i 158 måneder
 

Re: vise video

Innleggav slogmo » tor 27.01.2011 18:33

Prøv med en mediaspiller som heter VLC. Den spiser det meste av formater.

Ellers er også programtillegget Perian fint. Det gjør at Quicktime kan spille masse formater.

Hvis videofilene er WMV (Windows Media Video) så ville jeg installert Flip4Mac.
Det er et programtillegg fra Microsoft som lar Quicktime spille av Windows Mediafiler.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: vise video

Innleggav trulte09 » tor 27.01.2011 22:37

ok tusen takk for svar! da skal jeg prøve ut dette! :-)
medlem i 158 måneder
 

Re: vise video

Innleggav roya1008 » fre 01.07.2011 13:15

Hei. Jeg håper noen kan hjelpe meg så fort som mulig.....
Jeg filmet med videokameraet for noen dager siden, og har det på IOMEGA HDD nå.... JEg bruker mac seff.....
Jeg kan ikke åpne den, det står bare Utførbar Unix-fil. Exec står det på selve videoen.... Man kan ikke åpne den idet hele tatt. Jeg har søkt utrolig mye på google om dette, og lastet ned hver eneste program som sier at det skal funke.. Men ingenting har funket foreløpig. :-( ER DET NOEN DER UTE SOM KAN HJELPE MEG HVA JEG SKAL GJØRE?
filene heter
MOVOBF.MOI
MOVOC2.MOI
MOV0C4.MOI osv.

De har også kopi av seg selv som dette
MOVOBF.MOD
MOVOC2.MOD
MOV0C4.MOD
medlem i 153 måneder
 

Re: vise video

Innleggav Forth » ons 06.07.2011 10:40

Først og fremst er det ikke en "kopi" av filene, Det er 2 filer som hører sammen med samme videoopptak.

Du sier du har googlet masse, jeg kan ikke et pøkk om videoredigering, og jeg har aldri hatt en videokamera fra JVC, men fant ut dette på ca 3 minutter med å søke litt. godt forslag er kanskje å google filformatet? (.MOI / .MOD)

Kort fortalt.

.MOI og .MOD er propretiære filformater spesefikt generert av JVC videokamera.

.MOI filen inneholder timestamp data og ikke noe video i seg selv (MOvie Information)
.MOD filen inneholder selve videofila (MOvie Data)

For at du skal kunne redigere MOD+MOI filene i imovie / final cut / Premiere eller lignende må du konvertere disse til et format programmene forstår.

Et program du kan bruke er FFMPEGX http://www.ffmpegx.com/
Med dette kan du konvertere dine .MOD og .MOI filer til hva du nå måtte ønske for videre redigering. FFMPEGX fil tydeligvis be deg om å laste ned 2 moduler/plugins når du forsøker å konvertere en MOD fil, last ned disse for at det skal fungere.

Tips fra meg til deg i fremtiden, ikke kjøp et videokamera som benytter et fabrikatspesefikt filformat som ikke et eneste program utover deres egne forstår.

Mvh Google search assistance :P

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]