Teater: kontrollere foto og video?

Teater: kontrollere foto og video?

Innleggav colourmaker » man 27.09.2010 22:56

Hei, skal prøve å bistå på en teaterforestilling.
Vi skal vise 60 bilder med projektor. Kanskje også en videosnutt på 20 sekunder.

Vi skal bytte til neste bilde/video på stikkord fra skuespiller.

Jeg har lyst på noe som er mer avansert enn Powepoint/Keynote.

Har funnet GrandVJ, http://www.arkaos.net/product/index.php?catid=1&pid=1001&iid=42 , men har ikke funnet ut om det er helt riktig program..

Noen som vet om noen alternativer?
medlem i 194 måneder
 

Re: Teater: kontrollere foto og video?

Innleggav Talle » tir 28.09.2010 9:20

Aperture 3 ? Har aldri testet videofunksjonen her. Men det som ihvertfall er det geniale er at du kan sitte med det vanlige bildet på hovedmonitoren, og kjøre fullskjerm på en annen monitor (prosjektor).

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Teater: kontrollere foto og video?

Innleggav andersius » tir 28.09.2010 14:06

Skjønte ikke hvorfor du trengte noe mer avansert enn Keynote, eller til og med et iPhoto-slideshow, til formålet ditt. GrandVJ, er jo til noe helt annet.
medlem i 194 måneder
 

Re: Teater: kontrollere foto og video?

Innleggav TheodorAnton » tir 28.09.2010 16:58

Jeg husker vi gjorde noe lignende på videregående der vi hadde en interaktiv dramaforestilling med bruk av audiovisuelle effekter. Filmsnutter, bilder og musikk ble cuet fra bak scenen med en remote-app til iphone for keynote. Dersom dere har en tekniker som cuer ting er det vel ingen sak, men vi hadde ikke dette for hånden.

Jeg synes dette var en utrolig god løsning. Keynote gir deg kjempefrihet når det kommer til dette, men du må kanskje kombinere det med noe Adobe-programmer for å lage videosnutter, animasjoner osv.

Keynote begrenser deg derimot til å gjøre store endringer i lyssetting direkte fra programmet, men med et Midi-interface opp mot lysbordet og Midi-filer som sender forhåndsprogrammerte signaler kan man faktisk gjøre nesten alt.

Send meg gjerne en melding om det er noe dere støter på med Keynote som ikke funker som det skal.

Edit:
Når det gjelder VJ-software er dette litt for dyrt og byr på mer funksjonalitet enn dere trenger. Prøv å vær kreative med enklere verktøy så får dere like gode løsninger. Publikum bryr seg ikke så mye om hva som gjør oppgaven i bakgrunn, det viktigste er hvordan det ser ut.
medlem i 169 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron