Fikse skadet IMG-fil?

Fikse skadet IMG-fil?

Innleggav Ringnes81 » ons 05.05.2010 8:53

Hei jeg har en film som jeg laget for en del år siden. Maskinen min crashet og jeg var rimelig fortvilet over at denne filmen var borte. Jeg fant heldigvis igjen en dvd som jeg hadde brent denne filmen ut på. Problemet er at denne platen hadde en del riper så selve IMG filen ble ikke helt bra. den fungerer en ganske lang tid men så stoper den plutselig og går tilbake til DVD-menyen. Er det noe håp for denne filmen? Den er laget i iDVD og iMovie men jeg får jo på en måte ikke åpnet den som prosjekt i dette programmet igjen.
Skjønner dere hva jeg mener? Finnes det noe program som kan "bygge" opp denne IMG-filen igjen?


Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette. Lagt den masse timer i denne filmen!

CR
medlem i 195 måneder
 

Re: Fikse skadet IMG-fil?

Innleggav mrPicatta » tor 06.05.2010 21:13

1. Når du sier at maskinen din krasjet, kan du beskrive hendelsen?
2. Er det lenge siden?
3. Har du installert OS på nytt på denne maskinen?

Problemet med digitale fysiske medier som DVD er som fra vinyl leses dataene ifra hakk i disken. Noen ganger kan du være heldig ved at skader på DVD kun forekommer i det øverste laget, og kan rekonstrueres. Er du uheldig er det nederste laget skadet, der dataene eksisterer. Hvis dette er tilfellet, er det lite man som privat person kan gjøre med moderne programmet. Da må DVD'en sendes inn for rekonstruksjon. Siba er ett firma som kan gjøre dette.

Grunnen til at jeg spør om maskinen din og ikke DVD'en øverst, er at som privat person, er det enklere og sikrere å få ut data ifra en HDD enn fra DVD.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Fikse skadet IMG-fil?

Innleggav Ringnes81 » fre 07.05.2010 8:44

Harddisken tok rett og slett kvelden. Leverte den ti eplehuset for å prøve å redde det som var på den. For eksempel alle bildene mine fra studietiden og ferieturer. Jeg betalte en forholdsvis grei sum for at de skulle gjøre det, men disken så ikke ut til å kunne reddes. Satte inn en ny disk så på denne så vil det nok ikke være mulig å finne igjen noe. Da ser det ut som at jeg rett og slett bare må kaste inn håndkleet i denne saken og innse filmen som tapt! :-(

Men uansett takk for svaret!
medlem i 195 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron