Skal holde animasjonskurs, noen som kan hjelpe meg litt?

Skal holde animasjonskurs, noen som kan hjelpe meg litt?

Innleggav ompopo » ons 13.01.2010 0:36

Heisann :-)

For å utdype emnet så har jeg sagt ja til å holde et nybegynnerkurs i animasjon for ca. 10 8-10 klasse elever helga 30-31. januar i forhold til UKM. Jeg ble spurt siden jeg har drevet litt med animasjon (stop-motion, brick film, 2D-3D) på hobbybasis.

Jeg liker å drive med animasjon, men jeg har aldri holdt et kurs før og er litt spent/usikker/energisk =-O

Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til hva jeg bør ha med i kurset? Ting jeg bør huske eller unngå å gjøre/fortelle? Det varer fra kl. 11 til kl. 16 så jeg har tilsammen 10 timer (lørdag og søndag). Det håpes at vi kan få skapt tre små filmer som kan vises fram/være med i UKM såvidt jeg har skjønt det.

Det skal også være en liten visning for foreldre etter første dagen, men jeg er usikker på hva vi skal ha som mål å vise her... Det vi har lagd til da? eller en liten "dokumentar" jeg lager mens de andre driver med animasjonen?

Her har jeg fått vite hva jeg har tilgjengelig av hardware:
- Skole PCer med Windowsc'er
- Windows Moviemaker på maskinene (kanskje mulig å innstallere annet om det er gratis og lovlig)
- to enkle Canon videokamera (som kan kobles til maskinen med firewire)
- 3 digitale speilreflekskamera (Canon 350D).
- Stativ er det dårlig med, men det er muligens ett som kan brukes (mulig å kanskje få lånt noen)
- lysutstyr og bakgrunnsoppheng/bakgrunn (svart og hvit)

På forhånd takk for hjelpen :-D

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skal holde animasjonskurs, noen som kan hjelpe meg litt?

Innleggav ompopo » tor 21.01.2010 0:36

Ingen som kan hjelpe meg eller har noen tanker?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skal holde animasjonskurs, noen som kan hjelpe meg litt?

Innleggav Jakobl » tor 21.01.2010 1:13

Du må holde alt på et skikkelig basic nivå, ikke tar forgitt at de kan alle ord og utrykk.

Lag noen punkter om det mest nødvendigste som trengs å vite for å kunne komme i gang. Viser de større interesse må du selvfølgelig gå grundigere til verks, med detlajer forklaringer osv. Men kan være vanskelig å få med seg alt for en nybegynner.

Ha alt klart på forhånd, vær selvsikkert på alt du gjør. Du må kunne alt, slik at de vet at dette kan du, og de kan lære mye av deg. Vis du har laget noe fett, kan du også kanskje vise frem det slik at de ser hvor flink du er. Da trur jeg også de vil høre mer på deg. Med mindre du er en voksen person, da vil folk uansett høre på deg nesten (Dette ble kanskje litt for pedagogisk, noe jeg ikke kan så veldig mye om. Bare fra egne erfaringer).

Har ikke jobbet mye med animasjon, heller ikke mye kursing, men litt. Så det er bare noe forslag, sikkert ikke alt som stemmer. Men nå har du hvertfall noe :)

Ønsker deg Lykke til!! :bitchin:
medlem i 198 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron