Dempe lyden i FCE(LØST)

Dempe lyden i FCE(LØST)

Innleggav Kanyee » ons 11.10.2006 21:01

Jeg har et spørsmål, jobber med et prosjekt i FCE og vil dempe musikken gradvis på slutten. Noen som vet hvordan? Er sikkert en temmelig grei sak, men har som sagt ikke funnet ut hvordan.
Sist endret av Kanyee den lør 14.10.2006 20:09, endret 1 gang
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Oscar » ons 11.10.2006 21:17

Kan du ikke bare bruke en lyd overgang?

du kan jo også sende lyden til soundtrack og fikse det der.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav appeltje » ons 11.10.2006 22:37

bruk en audio transition -fade. du sleper denne til timeline. vet å trekke den ut kan du selv bestemme hvor lang og hvor gradevis musikken skal dempes

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Marker med pen og dra ned

Innleggav hansingehagen » ons 11.10.2006 22:42

Om du klikker inn den lille taggen (Togle Clip Overlay) nedest i venstre hjørne på timeline. Deretter, bruker du penen (verktøy) og markerer ett punkt. Lag ett nytt punkt og dra den nedover på det valgte lydlaget.

Da kan du justere lyden direkte i timeline uten å bruke overganger.

håper det du laget blir bra. 8)

Hans

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Kanyee » fre 13.10.2006 10:41

Tusen takk for hjelpen! Har funnet det ut nå med deres hjelp!
medlem i 210 måneder
 

Re: Dempe lyden i FCE(LØST)

Innleggav kaarenilsen » fre 02.04.2010 23:16

TUSEN TAKK, Hansingehagen!!!! ENDELIG fant jeg svaret på det jeg har lett etter i et par dager nå om FCE.

Forøvrig spør jeg; - har Apple sovet i timen mht. FCE? Alle andre billigere redigeringsprogrammer er real time, men i FCE må jo alt kjøres i "rendering", t.o.m. videoklipp! Jeg har brukt Movie Edit Pro som dessverre kun finnes for windows, og det er laaaangt mer avansert til under halve prisen, men også MYE lettere å lære samt at det er uhyre kjapt på både slideshows av stillbilder og enkle videoproduksjoner. T.o.m. Adobe Premiere 6,5 laget for ca. 6 år siden er jaggu bedre en FCE.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 


Returner til Diverse video



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]