Problemer med web-TV på mac

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 13:32

Ser ut til at det er tilbyderne av perogrammer som har problemet da ... og ikke macen ... er det riktig oppfattet ???
medlem i 197 måneder
 

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 13:35

Jeg har nå helt glemt å nevne VG-tv, og som er en god del foran nrk teknologisk sett. Her kan man også se nyheter m.m.. enjoy :-)
http://atvs.vg.no/player/index.php?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 13:38

Ja, jeh prøvde også VGTV.....den virker helt bra... takkotakk
medlem i 197 måneder
 

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 13:43

bredenor skrev:Ser ut til at det er tilbyderne av perogrammer som har problemet da ... og ikke macen ... er det riktig oppfattet ???


Enig her... f.eks. VG-tv kan du se like bra på uansett maskin og plattform ;)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bambini » lør 06.10.2007 13:43

Det virker som at de aller fleste andre tilbydere fikser dette nå. Men at NRK henger etter.

Tar man en titt på svenske nettaviser eller TV-selskapers sider så fungerer alt veldig bra.

Nå er det kanskje så mye som 10% av den norske befolkningen (privat) som har Mac og så driter NRK, Norsk Tipping og endel nettaviser fullstendig i oss.

Blir lei av dette og av at ikke forbrukerrådet gidder å gjøre noe med det. De har jo fått sine klager, men følger dem ikke opp. >:-o

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 13:45

Forbrukerrådet er travelt opptatt av mp3-spillere (les iTunes-saken).. iallfall sist jeg sjekket

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bambini » lør 06.10.2007 13:47

hehe, ja det er de vel ;)

Se hvor fint det faktisk kan være: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... 072&lpos=0

Dette har ingenting å gjøre med begrensninger på Mac, det har å gjøre med vilje hos de som leverer.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav mingebretsen » lør 06.10.2007 13:53

Hos meg fungerer nrk helt strålende, da de bruker et flash system. De har stoppa med dette quicktime greiene. Eller er det bare jeg som ser syner?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 13:54

Akkurat ja......slik burde det være på de fleste mediekanaler .... jeg har fått mye ut av kommunikasjonen på denne siden. Spesielt glad for at det ikke er noe galt med min Power G5-......
medlem i 197 måneder
 

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 13:55

Du får meg til å ville imigrere over grensen :-)
Jaja, men svenskene har vel lenge ligget endel foran oss innen IKT.

Her til lands er det andre boller, og jeg blir ikke forundret om det dukker opp en windows-logo a la sildesalaten (eller hva det het) i vårt nasjonale flagg en vakker dag. Huff :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 14:03

Huff ja, du sier noe der.....Men, jeg sender en mail til NRK om problemet. Hjelper sikkert ikke, men det er da greit at de får vite hvordan Mac-brukerne blir prioritert. Litt rart forresten ... trodde de brukte en del maccer i produksjonen sin sjøl o_O
medlem i 197 måneder
 

Innleggav noilivap » lør 06.10.2007 14:08

Kattunge, det hadde tatt seg ut.. xP
Sist endret av noilivap den lør 06.10.2007 14:11, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 14:08

Skal nrk prioritere alle må de gå bort i fra proprietære formater som wmv er, noe de viser liten og ingen vilje til.. (med mindre det rett og slett skyldes deres IT-kunnskaper).
Ett av to må det jo til syvende og sist være.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 14:14

Kan tenkes det....jeg sender samtidig med link til dette forumet slik at de kan lese innleggene... om de er interessert... 8-)
medlem i 197 måneder
 

Innleggav bambini » lør 06.10.2007 14:21

nais :)

mingebretsen: Mener du at du helt glatt kan få kjørt video om du klikker på denne linken: http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Optikk, blitz og utstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]