Problemer med web-TV på mac

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 14:22

bredenor skrev:Kan tenkes det....jeg sender samtidig med link til dette forumet slik at de kan lese innleggene... om de er interessert... 8-)


Send dem gjerne en direktelink til VG-tv, samt den svenske siden som bambini la inn en link til ;)

noilivap: Hehe.. kreative greier :-D

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 14:23

Ikke jeg i hvert fall......snif snif
medlem i 197 måneder
 

Innleggav kattunge » lør 06.10.2007 14:25

Ikke jeg heller. Får fortsatt opp ugyldig url.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav mingebretsen » lør 06.10.2007 15:14

Det kan jeg ikke si, men om du dermed går til denne linken for eksempel. Aner ikke hvorfor det er forskjell i hvor i nett tv man er.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav bambini » lør 06.10.2007 17:40

Hmmmm, den der virker jo som smurt. Hvorfor i all verden kan de ikke få til dette på nyhetssiden sin også da.

Har noen litt eldre i familien (de kaller seg seniorer ja...) og de er jo mest interessert i nyhetene på nrk.no som NRK reklamerer om hver dag, men de møter veggen.

For dem er det ikke bare bare om noen sier; "jammen du må inn der og der og prøve å gjøre sånn og sånn.... så kanskje det virker da".

Nei, sånn som dette MÅ VIRKE fra første stund.

Skjerping NRK >:-o

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav bredenor » lør 06.10.2007 19:42

Hei alle dere som ikke får sett NRK på MAC....har fått en mail fra NRK hvor de beskriver løsningen på problemet. Har faktisk fått nyhetsbiten til å virke via Mozilla Firefox....

Her er NRK sitt svar .......

Takk for henvendelsen.

Det er mulig å se NRKs Nett-TV med Mac, enten med windows media player eller flip4mac. Vi vet imidlertid at enkelte Mac-brukere har problemer med å se sendingene, mens andre Mac-brukere med samme nettleser og versjon får sendingene til å fungere som normalt. Avgjørende er nok dermed de ulike innstillingene på maskinene.

Vi har fått tilbakemeldinger fra Mac-brukere som har funnet løsninger, og her er bla noen som benytter Safari:

Fungerer nå greit med Safari. Har Flip4Mac og VLC plugin installert. OS X 10.3.9 - Safari 1.3.2 2. - Jeg har nå to alternative måter å se NRK webTV på:
Alternativ 1:
I dette alternativ fungerer webTV i alle nettlesere - også Safari, men da må jeg først gå inn i Systemvalg for Flip4Mac og ta vekk avkryssing for "Use Flip4Mac Internet plug-in". Dermed er det WindowsMediaPlayer som benyttes i webTV. Det eneste problemet nå er at knappen i webTV for "Full skjerm" ikke fungerer. Dette er likt i alle nettleserne.
Alternativ 2:
Når jeg har huket av for å bruke "Use Flip4Mac Internet plug-in", fungerer ikke webTV i Safari, men i alle andre nettlesere, I dette tilfellet benytter webTV quicktime. Jeg kan da på forhånd velge (iSystemvalg) om streamen skal åpnes direkte i et eget quicktime vindu, eller inne i Nett-TV. Konklusjon: Alternativ 1 fungerer greit i alle nettlesere dersom man ikke ønsker å se fullskjerm TV. Alternativ 2 er det eneste som duger hvis man vil se fullskjerm TV. Fungerer i alle nettleserne unntatt Safari.

Se våre hjelpesider hvor det står at vi er klar over at enkelte nettlesere, operativsystemer, programmer og avspillere kan ha nedsatt funksjonalitet i NRKs Nett-TV:
http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/1.2614661

Se også begrunnelsen for valget av streaminsformatet:
http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/2402392.html

Håper du finner en løsning slik at du får sett det du ønske se. Lykke til!
medlem i 197 måneder
 

Urlen er ikke gyldig

Innleggav Knut Enger » søn 07.10.2007 23:28

Får beskjeden *"Advarsel: Urlen er ikke gyldig" når jeg prøver å lytte til musikkeksempler på Naxos. Dette gjelder kun når jeg bruker min MacBookPro (intel).

Det går imidlertid helt smertefritt når jeg bruker min iMac med G4 prosessor.


Knut Enger
medlem i 206 måneder
 

Re: Problemer med web-TV på mac

Innleggav chello » tor 26.11.2009 2:08

Når jeg prøver å se netttv fra NRK, skjer det bare at Firefox åpner 100vis av faner....
I Safari kommer det bare en lydstream.
Jeg har Flip4mac siste versjon.......IRRITERENDE!!!

MBP og 10.6.2
medlem i 216 måneder
 

Re: Problemer med web-TV på mac

Innleggav turimblar » tor 26.11.2009 10:25

Noen som vet om en løsning for at det skal funke med TV2?
Jeg prøver å åpne noen Manshow-klipp her:

http://www.tv2underholdning.no/manshow

men ingenting hender. Har installert flip4mac og Silverlight 4 (dev beta), og prøvd i Firefox, Safari og Chrome. Noen som vet om andre browsere fikser biffen? Andre plugins?
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til Optikk, blitz og utstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron