Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav sortebill » man 20.08.2007 18:04

I dag lanserte de 40D, jeg ville vært rask om å reservere ett kamera hos min lokale forhandler, tipper det kommer til å ventetid på dette kameraet her, mange som venter på det.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav nathmac » man 20.08.2007 19:30

Jepp så den, det ser veldig bra ut jeg kommer til å bestille i morgen (såsant FotoVideos pris på 13 995 er feil (det står at den vil bli justert : ))

Veiledende pris fra Canon er $1300 som blir ca 7500 Kr

<a href="http://www.dpreview.com/news/0708/07082010canoneos40d.asp">Canon EOS 40D, previewed</a>

<a href="http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_40D/index.asp?specs=1">Product Specification</a>

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Schnoodleboy » man 20.08.2007 21:04

nathmac- da tror jeg ikke du har fulgt med godt nok i prisningstimene.

Som regel tilsvarer prisene i dollar på slikt nokså nøyaktig 10x til norske kroner. Mao $1300 = 13000 norske. Velkommen til høykostlandet Norge.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav nathmac » man 20.08.2007 21:17

:-) ja jeg regnet med at den skulle gå for noe mere i norge.
Men hvis den kommer opp i 13000 er det en meget dyr erstatning for 30D.
Pluss at Nikon D200 nå er nede i 10000.
Jeg satser på at den listeprisen er med linse ;) og at huset i norge ikke bikker 10k, vi får se.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Schnoodleboy » man 20.08.2007 22:31

Igjen føler jeg du bør korrigeres en smule- Det blir feil å sammenligne dagens priser på em utadgående modell mot en kommende nylansering. Canon 30D hadde til og med en noe høyere listepris fra produsentens side ($1399 & €1399) da den ble sluppet.

listeprisen med kit på 18-55 pleier å tilføre ca $100- Noe som alle med litt vett bør styre unna. Å sette på zoomoptikk til 1/13 av prisen på kamerahuset er jo bare direkte idioti. Ja jeg vet at enkelte hevder det er smart å kjøpe kitobjektivet så du kan prakke på et "komplett sett" når du eventuelt selger kamera igjen- I mine øyne har du bare lurt deg selv til å bruke dine kroner på noe som er under pari.
medlem i 212 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav JoshuaNO » tor 02.04.2009 21:56

Hei,

Ønsker meg et vidvinkel objektiv til min Canon EOS400.

Noen som har noen tips? Tenker ikke på noe dyrt, men kanskje Zigma o.l.

Tips og anbefalinger mottas med takk.

Josh
medlem i 191 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav Åsmund » tor 02.04.2009 23:17

Sigma 10-20mm, veldig vid og bra. Passer ikke med fullformatbrikke.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav KriSkj » tor 02.04.2009 23:55

Ville heller kjøpt en Tamron 10-24mm til ca 4.000...
Billigere og like bra!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav JoshuaNO » søn 05.04.2009 18:49

Hei og takk for anbefalinger.

Mulig jeg er ute på feil spor men jeg tenker på en "vanlig" vidvinkel. Ikke av de extreme , som fisheye ol.
Ønsker å ha et som er litt "wider" enn det som er standard i kit som følger med.

En vanlig, som kan benyttes til normal fotografering, men slik at jeg fanger mer i bildet......

Vet vel at "vanlig" er et "teit" ord å bruke, hva er det? =) Men som nevnt over........=)
Som Dere skjønner er jeg ingen expert.........men en dag.......=)

Noen tips?

Josh
medlem i 191 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav Åsmund » søn 05.04.2009 19:45

Jeg vet ikke noe om Tamrons versjon, så det kan jeg ikke kommentere. Jeg har selv Sigma sin 10-20 og det er faktisk et ganske bra objektiv, og prisen er ikke ikke. Du sier du vil ha en vanlig vidvinkel og ikke en av de ekstreme, jeg vil likevel holde en knapp så en 10-20 fra for eksempel Sigma. Dette objektivet er ikke fisheye og gir et "vanlig" perspektiv. Hvis du først skal ha en dedikert vidvinkelzoom så skader det ikke at den går helt ned til 10, og det er ikke så ekstremt som det kanskje høres ut som.

Se på dette bildet som er tatt med Sigma sitt 10-20 på (10mm) da jeg var på ferie på Tenerife. Det ser ikke ekstremt ut.
Bilde

Og dette som også er tatt på 10mm (litt mer vidvinkelperspektiv her, men det er fordi jeg pekte linsen endel nedover:
Bilde

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav fotojon » søn 05.04.2009 22:59

Kan kanskje være greit for deg å vite at objektivet som Åsmund her nevner vil tilsvare en 16mm om du bruker canon og ikke har en fullformatsbrikke.
Det er med andre ord ikke noe ekstremvidvinkel:)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Anbefalinger, Optikk til SLR

Innleggav JoshuaNO » man 06.04.2009 9:58

Hei og takk for gode svar.

kanskje jeg, som bruker av Canon EOS 400D bør gå enda lavere da?

Men det virker som et fornuftig valg . Jeg skal sjekke ut pris og håpe at jeg kan få tak i denne før "jesus stenger landet" . (ref påsken) =)

Fine bilder Åsmund.


Glad påsk.

Josh
medlem i 191 måneder
 

Forrige

Returner til Optikk, blitz og utstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron