Kjøpe fotoutstyr i Kina

Kjøpe fotoutstyr i Kina

Innleggav Åsmund » man 23.04.2007 21:32

Det har vært et par tråder oppe hvor noen har lurt på å kjøpe kamera eller annet fotoutstyr i f.eks Kina. Nå har jeg vært i Kina og sjekket prisene på slikt utstyr 8-) og kan fortelle at det ikke er særlig mye å spare, med mindre man kun er ute etter minnekort, som er endel billigere der nede (ihvertfall i Shanghai).

Jeg har sjekket prisene på SLR kameraer fra Nikon og Canon, deres objektiver og objektiver fra Sigma. Det er desverre lite å spare på dette, D80 for eksempel var bare et par tre hundre kroner billigere i Shanghai enn hos komplett og mpx i Norge.

:)

edit:
Kjøpte et ekte Sandisk 2GB minnekort (ikke extreme), og betalte 160 norske kroner for det.
Sist endret av Åsmund den man 23.04.2007 21:40, endret 1 gang

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Kizza90 » man 23.04.2007 21:37

Stemmer det du sier her. Var selv innom en autorisert nikon forhandler i Beijing. Prisene på kamera og objektiver var samme som i norge. Mener å huske at et objektiv til kr 2000, kostet 1800 i kina. Men hvem betaler det når man ikke får samme reklamasjonsrett.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Richaren » man 23.04.2007 21:45

slik var det også da jeg var i Fillipinene.. Prisene der var faktisk noe dyrere enn i Norge. It utstyr er faktisk billigere i Norge...
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 23.04.2007 21:49

Jeg tror det har noe med at slikt utstyr er luksusvarer der nede. I forhold til en "arbeiderlønn" der nede må man jo ut med et 2-4 månedslønner for en D80 :O

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Truls Waage » man 23.04.2007 21:54

Har vært der selv også, og så lenge man kjøper originale produkter er det ikke mye å spare. Kjøper man en kopi derimot, da snakker vi billig :-)

Ellers sparte jeg en god slump med penger med å kjøpe mobil der nede. Flexet den, slik at jeg fikk æ, ø og å så det var ikke noe problem.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav tribeman » man 23.04.2007 22:03

Med dollar kursen så lav som det er for tia er det gode penger å spare ved å handle i USA. Broderen skal kjøpe macbook pro. Han regner med å spare 8000 kr på det :)
medlem i 210 måneder
 

Re: Kjøpe fotoutstyr i Kina

Innleggav svenerik » søn 11.11.2007 19:15

Kjøpte et Nikon 55-200mm AF-S DX VR objektiv i Shanghai til 2000RMB (dagens kurs, ca. 1500 NOK). Dette objektivet ligger på 2799 hos Japan Photo, så min erfaring er hvertfall at det skal være mulig å komme seg under norsk prisnivå.
medlem i 233 måneder
 

Re: Kjøpe fotoutstyr i Kina

Innleggav _Spiff_ » søn 11.11.2007 19:19

Kina er billig. Var i Hong Kong i sommer å kjøpte meg en linse. Sparte 2000 i forhold til samme linser i norge. Kjøpte minnekort og blitz også. Alt i alt betalte jeg ikke mer enn jeg ville betalt for bare linsen i norge.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Kjøpe fotoutstyr i Kina

Innleggav gersa » tor 26.06.2008 12:01

Man må bare huske på å være forsiktig med hva man får. Hørte om den som kjøpte det han trodde var et Nikon DSLR i Kina og det fungerte greit en liten stund, men så gikk det galt og han skulle sende det inn til service og fikk til svar at det var en kopi. Allt så riktig ut, manualer, innpakking o.s.v., men det var altså fake. Det meste kan kopieres.
Ellers har man jo det problemet at man ofte må krangle seg til service på selv ekte varer. På linser kan man få utført service dersom det er kjøpt på ferie, Sigma har internasjonal garanti, Nikon har det bare på proffobjektivene, men ikke på ting kjøpt over internett, kamerahus er det ingen internasjonal garanti på. Skulle noe gå galt er det fort gjort at vinninga går opp i spinninga.
medlem i 229 måneder
 


Returner til Optikk, blitz og utstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron